Wszystkie treści na stronie dotyczą tylko i wyłącznie silnika B207 / Z20NET !!!
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Manual Nocturne Blue vs. Arcowy automat

Dziś trafiła do mnie niebieska 'dziewięćtrójeczka’ z roku 2004, a więc jeszcze niespecjalnie tykanego przez inżynierów-księgowych.

Po krótce autko przeszło upgrade z całkiem żwawego 2.0t do stg1, bez jakichkolwiek modyfikacji sprzętowych, poza wyminą oleju i filtra powietrza.

W efekcie mamy tu 'stockowe’ 200KM i dające przyjemne wrażenia 310Nm – takie saaby powinny wychodzić już z fabryki jako 'miejsko-podmiejski’ konkurent Aero 🙂

Przy okazji – właściciel nie doceniał chyba możliwości automatów, od słowa do słowa stanęliśmy do pojedynku.

Udział brały:

  1. MY04 Vector MT5 na benzynie 95 oktan
  2. M03 Arc automat AT5 na LPG

Oba z tym samym softem.

Efekty? ze startu zatrzymanego przy każdej zmianie biegu automat odjeżdżał coraz bardziej, choć w zasadzie samochody idą łeb w łeb – mimo dodatkowego obciążenia w postaci zbiornika LPG w bagażniku mojego saabika, manual był (minimalnie, ale jednak) wolniejszy! Nie muszę chyba dodawać jak bardzo trzeba 'szarpać sprzęgłem’ aby nadrobić starty do 'płynniejszego kuzyna’

PS. Uprasza się o poruszanie z nieco niższymi prędkościami i oszczędzanie opon.. 🙂