Cześć,
Pisałem już na ten temat wcześniej O TU ale tym razem była okazja aby nagrać wideo – mała pomoc dla wszystkich którzy mnie pytają jak brzmi uszkodzony rozrząd balansu, a właściwie pęknięta płoza obijająca się o łańcuch. Na przykładzie pięknego saabika, w jeszcze piękniejszym kolorze Cosmic Blue (o którym będzie na tym blogu duuużo więcej, w swoim czasie).
Proszę słuchać a nie oglądać nadwozie ! 😉
Zimny silnik, tuż po odpaleniu:
Po otwarciu pokrywki – widoczna przyczyna (btw – tak wygląda silnik auta serwisowanego w trybie long life – wymiana oleju co 30tys km, kolejne zmiany co 10-15tys trochę go oczyszczą z czerwonego nalotu)
Po naprawie – wymiana balansu/ślizgów, napinacza, łańcucha. Do tego trzeba było oczywiście rozpiąć główny rozrząd, a potem DOBRZE ustawić na blokadach.
I po odpaleniu na nowym balansie:
Myślę że różnicę słychać wyraźnie. Do tego całkowicie zniknęło to charakterystyczne buczenie silnika przy wyższych obrotach (przy uszkodzonym rozrządzie brzmi to jak dziura w wydechu)
EDIT: Dodaję info co warto zrobić/wymienić przy okazji kontroli/naprawy rozrządu (thx Piotr M.)
- Uszczelka pokrywki zaworów #90537687
- Uszczelka pokrywki rozrządu #24435052
Warto wymienić za jednym razem także:
- Pasek osprzętu #5PK1030
- Rolkę napinacza/cały napinacz paska osprzetu
- Uszczelniacz na kole pasowym
- Świece zapłonowe (jeśli będą wykręcane)
Cześć,
powiedź dlaczego warto wymienić przy takiej naprawie świece, pasek i rolkę? Ja bym powiedział, że warto cały rozrząd, skoro już się do niego dobraliśmy.
pzdr
Płoza balansu pęka o wiele szybciej niż zużywa się rozrząd główny. Tak naprawdę niektórzy wymieniają tylko płozę i napinacz, bez łańcuszka. Masz świadomość jaki jest koszt głównego? 🙂
Cześć,
u mnie jest podobny dźwięk (co prawda Opel Signum z Z20NET z 2003r.) i cały czas myślałem, że to jakaś blacha na wydechu, ponieważ u mnie to jest jakieś 3x częstszy niż na filmie tutaj. Powiem więcej, przejechałem tak z 30k km i dalej jeździ. Powyżej 1000obr/min, tego dźwięku nie ma, natomiast przy 2000obr/min trzęsie samochodem. Chyba źle oceniałem, że to kończące się koło dwumasowe. Co ciekawe, zimny przy mocniejszym przyspieszaniu terkocze, a ciepły nie. Przebieg, udokumentowany w ASO, na tą chwilę to 223k km, a dzwoni tak od jakiś 190k km.
Postaram się to nagrać jutro i wrzucę linka dla potomnych jak to brzmi.
ok dzięki, kumam 🙂 ale koniecznie zajrzyj do rozrządu bo to na pewno nie idzie na zdrowie silnikowi
Ja mam opla frontera 22 dti też mam ten problem metaliczny odgłos z misy olejowej jest to bolączka tych silników nie trzyma napinacz na lancuchu walkow balansu lancucha jest luźny wyciera lyzwe plastikowa ona pęka wpada do miski olejowej lancucha trze dalej o korpus walkow balansu niestety rzecz już jest nie do zrobienia bo od dwóch lat nie produkują napinaczy nigdzie nawet w serwisach fabrykach itd . Ich nie kupimy więc pozostaję zdemontowanie walkow balansu i jazda bez jeśli już ktoś tak zrobił proszę o odpowiedź pozdrawiam.
Witam! kojarzę ten silnik, jedyne sensowne rozwiązanie jakie przychodiz mi do głowy to… druk 3D 😉 można się zdziwić jak łatwo jest coś takiego dorobić za przyzwoite pieniądze. Nie polecam wyrzucania balansu w DTI
Wiem też się obawiam że mogą być za duże drgania aczkolwiek czytałem na innych forach że rozlanczli nie wiem nie mam pomysłu napinacz jest kapletnie nie osiagalny a używanych bardzo mały i to nie sprawne w większości
Witam. Podobnie jak u kolegi Kamila pojawiły się dziwne drgania silnika + buczenie przy wyższych obrotach ale tyrkotania brak. Co dokładnie wymieniałeś że buczenie ustąpiło. Pozdrawiam.
Kompletny rozrząd balansu 🙂 moze przeskoczyl na trybach bo jest juz mocno wyciagniety..?