Lista posortowana chronologicznie, NIE UWZGLĘDNIA REALIZACJI !!!
Układ chłodzenia w B207 – ciekawostki i typowe problemy
Cześć! Za oknami upał rzędu 35 stopni, a do nas coraz więcej 9-3 na strojenia trafia z problemami z układem chłodzenia - przy takich temperaturach niektóre egzemplarze już wymiękają 🙂 Dziś pokrótce przedstawimy kilka użytecznych informacji na ten temat, obserwujemy wzmożoną ilość zapytań o co chodzi z tymi temperaturami - ...
Sparciała rura do przepustnicy – pomysł na silikon + blow off
Cześć, To tak na szybko bo jak zwykle jest co robić - dużo B207 ma sparciałą rurę dolotową do przepustnicy - zwykle zaczyna się rozszczelniać przy kolanku 90st kilka cm od niej. W skrajnych przypadkach kiedy jest już dziurawa/puszcza porami tracimy część powietrza zmierzonego przez MAF. Można albo ją wymieniać ...
[Polift] mały bonusik czyli dołożenie klawisza / trybu 'Sport’ w automacie
Dzień dobry, Jakiś tydzień temu robiliśmy swap mojego Ich Blue 9-3 2009r na wersję ze skrzynią automatyczną - jazda manualem już się znudziła, a przy daily jednak komfort ma ogromne znaczenie 🙂 poza tym - operacja wykonywana 'tak z czystej ciekawości' i dla chęci dalszego rozwoju 🙂 dziś mogę napisać ...
Rozbudowa audio z premium 150 do prestige 300 – czyli z 7 do 13 głośników w przedlifcie
Cześć, chyba jeszcze nie było żadnego wpisu na temat audio w saabach, a korzystając z okazji że ostatnio znów miałem okazję rozbudowywać to pocykałem pare fotek, co by i mi kiedyś było łatwiej (pamięć ulotna), jak i Wam, może komuś jakkolwiek pomogę 🙂 Do poczytania o wersjach systemu nagłośnienia: http://z90.pl/saab/pdf/Broszury/SAAB_Wyposazenie_i_Dane_Techniczne.pdf ...
SAAB 9-3 Co sprawdzić przy zakupie – lista kontrolna i typowe usterki
Cześć, Na pomysł powstania tego wpisu wpadłem dziś w nocy, po 50tym pytaniu na FB typu 'kupuję saaba, co sprawdzić'. Jeśli chodzi o układy zawieszenia, hamulcowy, czy napędowy to auto niemal jak każde inne, to naprawdę nie jest kosmiczna technologia 🙂 więc nie będę się specjalnie na tym skupiał, stacja ...
Uszczelnienie zaworu DV td04 w SAAB 9-3
Cześć, Pewnie niektórzy z Was zauważyli że od dłuższego czasu rzadko montujemy zawory DV by properfekt.pl do turbo w saabach o których pisaliśmy wcześniej - https://www.saabtuning.pl/p0033-blad-zaworu-bypass-turbo/ A to dlatego że odkryliśmy bardzo prostą, chamską wręcz metodę 'naprawy'. Temat dotyczy tylko i wyłącznie DV stosowanych w turbo td04, np. TD04L-11TK3 czy ...
P0340 P1340 P1312 P1334 – problemy z modułem CDM
Drodzy, często narzekacie na problemy z zapłonem i wywalanie błędów mimo że układ zaplonowy ma świeże (ori) cewki i świece. Problem może być w zaśniedziałych/skorodowanych/‚zielonych’ stykach modułu CDM, czyli ‚ion sensing’. To cudo dokręcone jest do pompy vacuum w B207. Jeżeli ktoś ma błędy: -p0340 -p1340 -p1312 -p1334 Może występować ...
Manualne skrzynie biegów w 9-3 – występowanie i przełożenia
Hej, już od dawna chodziło mi po głowie aby zrobić małe zestawienie, bo słyszałem już wiele bzdur na temat występowania danej skrzyni z danym wariantem silnika 🙂 Na wstępie - w tym wpisie będzie tylko o przekładniach manualnych. Pomijam ich rewizje, bo były też drobne różnice pomiędzy nimi, wpis jest ...
Naprawa i regeneracja ECU SAAB 9-3 – informacje
Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika. naprawialne numery sterowników: naprawialne/typowe kody błędów (szansa 90+%): P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 - zwarcie na wtryskiwacze P0628, P0617, P0035 P0691, P0692, P0693 P0601 P0444 P0033 P0606, P0638 P2135, P1523, 1681 KILKA ZDJĘĆ - W JAKIM STANIE POTRAFIĄ BYĆ WYSYŁANE DO NAS ECU... WARUNKI ...
Cewki SAAB 9-3 2.0t B207
Często pytacie gdzie kupić oryginalne cewki do B207, poniżej linki do sklepów 🙂 (kliknięcie otwiera stronę w nowej karcie, kolejność przypadkowa) SAABIX.pl SWEDEN-PARTS.pl DRAKEN.com.pl Nr katalogowy: 12787707, producent Mitsubishi H6T6 - mają napisy w odróżnieniu do większości zamienników UWAGA: Cewki inne niż ori wywalają błędy, "ogłupiają" sterownik, możliwe są sytuacje ...
Opadający pedał hamulca na postoju
Hej, ostatnio widziałem dyskusję na grupie na ten temat, ktoś wymieniał wiele elementów układu hamulcowego, a problem 'opadającego pedału hamulca na postoju' pozostał. Niektórzy sugerują usterkę pompy lub nieszczelności itd; nic bardziej mylnego 🙂 Żeby nie snuć zbędnych teorii za które będzie mi dane kiedyś spłonąć na stosie poniżej wklejam ...
Gdy sprzęgło się ślizga – mocniejsze opcje do 9-3 z B207 skrzynie 5-biegowe i 6-biegowe
Hej, ostatnio często na grupie wsparcia technicznego - na którą serdecznie zapraszam - link: https://www.facebook.com/groups/saabtuning - poruszany był temat wzmocnionego sprzęgłą do B207. Ten wpis powstaje aby zebrać informacje w jednym, łatwo dostępnym miejscu 😉 A więc tak - jeśli sprzęgło się ślizga to znaczy że nie jest już w ...
Bluetooth AUX dla przedlifta 9-3
Hej! Ciężkie czasy nastały, ludzie bez rozumu, telefony bez portu jack... 🙂 Jakiś czas temu zmuszony zostałem do zmiany smartfona na takowy, a nie ukrywam że jestem raczej przyzwyczajony do spotify i podobnych serwisów.. Także na początku nie było łatwo, jednak po chwili researchu znalazłem rozwiązanie - dla przedliftowych aut ...
Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów
Hej, wpis o padających ECU już był, jednak daaawno temu - możecie wierzyć lub nie - wymieniliśmy już z pewnością więcej niż 230 (dwieście trzydzieści) sztuk, typowy dzień 'roboczy' wygląda tak że maksymalnie do godziny 10:00 już jest pierwszy telefon/wiadomość z opisem usterki, a nierzadko kończy się na 3-4 dziennie ...
Kilka słów na temat odmy w B207 – objawy, skutki, wymiana – PCV valve
Wielokrotnie powraca temat odmy w B207 - często pytacie jak rozpoznać padniętą, jak wymienić, więc stwierdziłem że 'popełnię wpis' Rozpoznajemy usterkę o właśnie tak 🙂 po zdjęciu rury filtr-turbo zobaczymy ślady oleju. Drugim - lepszym - testem jest zrobienie ciśnieniowej próby szczelności dolotu (do czego trzeba mieć lub zrobić sobie ...
Pęknięty wężyk przy kolektorze – nierówna praca, strata mocy, falowanie, syczenie – częsty problem
No dobra, to teraz zdjęcie - 'zagadka'. Gdzie leży przyczyna syczenia, straty mocy i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach/falowania? BARDZO często w B207 pęka właśnie ten wężyk - tuż przed króćcem w kolektorze dolotowym. Sprawę załatwia kilka centymetrów przewodu gumowego fi 6..7mm 🙂 i reset adaptacji ecu ...
Aero na LPG nie jedzie? znów gazownicy-partaki z Wawy..
Ostatnio pracujemy głównie nad kilkoma projektami 280/300+ więc trochę mniej aktywnie (bardziej na FB), bo po prostu nie ma kiedy pisać, ale udało się wcisnąć w kolejkę Aero Jakuba, w którym to pewna dobra marketingowo firma z wawy nie poradziła sobie z LPG - zarówno montaż jak i strojenie 'mocno ...
pseudo gazownicy partacze – po raz kolejny skopane strojenie
Tym razem przykład 'pseudogazownika' z okolic Rypina 🙂 Autko świeżo zagazowane i oczywiście pojawiły się problemy z szarpaniem/przerywaniem na lpg. Poszły więc dwa komplety świec, jednak to nic nie dało. Czemu? Bo nie mogło dać. Po podpięciu do sterownika LPG zgodnie z przewidywaniami 'cyrk' 🙂 Silnik ustawiony jako 'valvetronik', a ...
Koła rozrządu B207 vs Z22SE – partaki 🙂
Dziś przyjechał klient z Łodzi z problemem nierównej pracy silnka. Auto po wymianie rozrządu, całkiem niedawnej, rzekomo ustawione na niebieskich blokadach. B207L. W czym rzecz? Luzuję wałki, kręcę wałem korbowym, a tu wałki jakimś cudem nadal się kręcą... WTF!? Wyobraźcie sobie zdziwienie 🙂 Co się okazało? Pewien okoliczny 'serwis' zamontował ...
Uszkodzona przepustnica? po co wymieniać, jeśli można je naprawiać
Hej! Pomyślałem, że może komuś ,pomogę tym wpisem, znam przypadki gdzie kierowcy ładowali grubą kasę w nowe przepustnice do saaba, w sytuacji gdy wyrzucały błędy czujnika położenia, uszkodzenia sterownika itp - niepotrzebnie. Czasem winny był sterownik silnika, czasem konektor H42-2 'pod akumulatorem', ale... owszem zdarzają się usterki samej przepustnicy, ostatnio ...
Instalacje LPG cz.2 – co konkretnie zamontować do B207?
Hej, tym razem - kontynuując poprzedni wpis - już bardziej konkretnie co montować, a czego unikać jeśli chodzi o instalacje autogazu w silnikach B207/Z20NET. na bazie doświadczeń po strojeniu >140 aut z przeróżnymi sterownikami, na przeróżnym osprzęcie 🙂 w tematyce LPG siedzę dużo dłużej niż w samych saabach, przy czym ...
Instalacje LPG cz.1 – podstawa czyli zasada działania, na co uważać itd.
Cześć, pytacie ciągle 'jaki gaz do saaba założyć'. Czy to w wiadomościach, czy na grupach FB. Czasem aż razi w oczy jak ktoś odpowiada np. 'stag - mam i jest okay'... Zacznijmy może od początku 🙂 W tym wpisie będzie ogółem o budowie i działaniu instalacji oraz kilka rzeczy na ...
Numery uszczelek podzespołów silnika B207/Z20NET – pomp, kolektorów itp.
Hej, Kolega poprosił o podrzucenie numerów katalogowych kilku części do swojego nowego nabytku - 'no i cóż że ze Szwecji' 🙂 Korzystając z okazji że się 'naszukałem', wrzucam także tutaj, dla potomnych. Lista będzie rozszerzana o kolejne numery oraz rysunki budowy tego co pod maską 🙂 ale to później. Uszczelki ...
Osprzęt silników B207 przedlift vs polift – jakie są główne różnice?
Hej! Kolejny wpis typu 'aby żyło się łatwiej', dostaję masę pytań czym różnią się wersje w zależności od rocznika oraz co można/trzeba zmienić aby osiągnąc więcej z 1.8t/2.0t Wszystko sprowadza się do zapoznania z fabrycznym osprzętem montowanym w poszczególnych wersjach i zrozumieniu że jeśli chcemy zrobić np. z 1.8t 240KM ...
Świeci się 'check’ – 'a jaki błąd?’ – 'nie wiem’ – rzecz mega przydatna czyli tani skaner OBD2
Cześć, Czytałem ostatnio na jakiejś grupie FB taki oto tekst: 'cześć pacjent 2.0t SS świeci się check nie ma mocy co to jest ile będzie kosztowało' - no po prostu żenada 🙂 wiele osób zgłasza się do mnie z pytaniami o diagnostykę auta, czasami dzieli nas kilkaset kilometrów więc 'na ...
Wymiana rozrządu głównego i/lub balansu w saabie – jak się za to zabrać
Cześć, może komuś się przyda, a jednocześnie ograniczy ilość pytań do mnie 🙂 - kilka istotnych informacji na temat wymiany rozrządu głównego w B207/Z20NET. Zacznijmy od początku, silniki te mają de facto dwa łańcuchy rozrządu. Ten 'głębiej' to rozrząd balansu, który napędza: wałek balansowy po stronie dolotu wałek balansowy po ...
Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół?
Cześć, Ostatnio jest to plaga - co trzeci saab 'na program' ma problemy ze sterowaniem turbosprężarką. W ogóle to sorry... ostatnio blog leży, z uwagi na absolutny brak czasu... postaram się to jakoś nadrobić.. w lipcu i sierpniu zostało zrobionych blisko 90 aut (no shit), więc sami rozumiecie... tematów w ...
Rejestrator jazdy – kamerka i sposób na jej zasilanie z instalacji saaba
Cześć, Dużo jeżdżę, 80-100tys km to taka norma, pomyślałem więc że dobrze by było znaleźć wreszcie chwilę i zadbać o swoje bezpieczeństwo, w razie jakiejś niejasnej sytuacji drogowej, ostatnio mam wrażenie że o ile kultura jazdy na drogach, jak i sama infrastruktura znacznie się poprawiła, o tyle coraz więcej kierowców ...
Garść informacji o wtryskiwaczach benzynowych w SAABie 9-3 => niebieskie, zielone, szare, 440cc, 630cc
Cześć, Zauważyłem że część osób 'gubi się' i dopytuje o co chodzi z tymi 'wtryskami'. Pewnie to po części zasługa mojego chaotycznego stylu pisania - no cóż pisarzem nie jestem, słaby ze mnie kucharz, ale.. poniżej 'mini kompendium' 😉 Stosowane seryjnie w silnikach B207: Wtryskiwacze niebieskie: wydajność: 268cc producent: Siemens ...
P0033 – błąd zaworu bocznikowego – bypass turbo, dv
Hej, wielokrotnie spotykam się z tym błędem w saabinach, tak więc wpada dziś kolejny wpis który - mam nadzieję - komuś pomoże 🙂 A więc od początku, do 'strony zimnej' turbiny dokręcony jest zawór dv - dump valve, nazywany także zaworem 'bypass turbo'. Zawór ten występuje zawrówno w turbinach GT20 ...
Klekotanie silnika.. – dziwne dźwięki z głowicy i ich zaskakująca przyczyna
Cześć, krótko opiszę całkiem ciekawy case dotyczący dziwnych dźwięków z silnika - od razu na wstępie podziękowania dla Mariusza za materiały do wpisu, dobra robota! 🙂 Otóż miałem okazję 'zostać przewiezionym' poliftem w którym ewidentnie coś klekotało/stukało/cykało pod maską. Po jej otwarciu i nasłuchiwaniu dźwięk wydobywał się jakby z głowicy ...
Płyn wspomagania – czy i jak wymieniać?
taki tam wpis 'na boku' - pytanie zdaje się być retoryczne, rzecz jasna płyn wspomagania, jak każdy inny płyn, czy olej w aucie podlega zużyciu, więc po kilku tysiącach przepracowanych godzin z pewnością nie ma już tak dobrych właściwości jak świeży. Poniżej przedstawiam swój sposób na wymianę w saabach z ...
[polift] Wysokie obroty po odpaleniu silnika – modyfikacja
Dobro jutro, zastanawiałem się czy Was też dziwi, a może wręcz drażni praca silnika tuż po uruchomieniu? Mam tu na myśli nienaturalnie wysokie obroty w polifcie. Wsiadasz do auta, na zewnętrz jest +5 stopni, przekręcasz 'kluczyk', odpalasz i... obroty są na poziomie 1500rpm... przez kilkadziesiąt sekund. Tak jakby mieszkać na Antarktydzie, ...
Gdzie kupować części do 9-3 ? trzy dobre sklepy
Pomyślałem, że warto zrobić prosty wpis z pochwałą trzech sklepów - niestety nie mam w tym żadnego interesu typu rabat za wpis (a szkoda haha), ale tak po prostu.. sam korzystam, z jednego z nich już od kilku lat, jestem happy, a sporo świeżo upieczonych posiadaczy 9-3 pyta gdzie coś ...
[polift] długo kręci lub ciężko odpala?
Hej! Postanowiłem opisać coraz częściej spotykaną usterkę w poliftowych 9-3 które do mnie trafiają - mowa o autach z silnikiem 1.8t/2.0t/2.0T w wersjach nie-BioPower (kluczowe!). Typowo wygląda to w ten sposób: ciężko uruchomić zimny silnik - im zimniejszy/im niższa temperatura otoczenia tym gorzej jak już odpali to pracuje nierówno, by ...
Nie grają głośniki w drzwiach – słówko o wzmacniaczu AMP1 w saabie
Cześć, zapewne wielu z nas zdarzyła się usterka, której głównym objawem jest.. 'brak napędu' głośników. Mowa o sytuacji gdy głośniki w desce grają - średnio/wysokotonowo, natomiast w ogólnie nie ma bassu - zero dźwięków z tych w przednich drzwiach. Najczęściej przyczyna znajduje się pod fotelem kierowcy. Chodzi o to że ...
Świerszczyk w aucie? hałasujący wentylator kabiny – wymiana
Dzień dobry... że tak zażartuję...:) a dlaczego? W kolejnym moim SSie siadł wentylator kabiny - hałasuje, wydaje dziwne dźwięki. Ćwierkania, cykania, syczenia.. Wszystko przez kończące się łożysko. Dla potomnych - na krótką metę da się temu zaradzić oczyszczając go i smarując. Są dwie możliwości dostępu: Opcja - kiedy wentylator stoi, ...
Dlaczego osłona silnika jest ważna
Cześć, klient odwiedził mnie autkiem które losowo wyrzucało przeróżne błędy np. sonda lambda nr 1, wypadanie zapłonu, czujnik położenia wału. Poza tym zachowywało się całkiem poprawnie, ze sporadycznym odcinaniem turbo (podejrzany zaworek na gruszce turbo). Jednak po otwarciu maski... po prostu kopalnia soli. Autko jeździło ze zdjętą osłoną silnika/osprzętu (niedopuszczalne!) ...
Zaemontowyać staerowniki z Aero do zwykłych wersji? W żadnym wypadku. A komu to potrzebne..
Cześć, tytuł nawiązuje oczywiście do 'kultowego' zalegizować marihunaen' 😉 postanowiłem zrobić wpis typu 'jak nie tuningować saabów'. będzie wyjątkowo krótko... Dowiedziałem się od klienta, w jaki sposób robi to pewna znana firma z południa serwisująca SAABy. Z natury jestem dociekliwy; Informację postanowiłem zbadać. Oto zrzut z konwersacji po moim 'zaczepnym' ...
Falowanie obrotów, nierówna praca, drżenie – blokady rozrządu oryginał vs zamiennik
Cześć! Wiele osób walczy z problemem nierównej pracy silników B207 / Z20NET na wolnych obrotach. Jeszcze więcej jeździ myśląc, że wszystko jest okay 'bo on tak zawsze chodził'. Ci bardziej dociekliwi z pewnością czują że 'coś nie gra', poniżej mała pomoc.. Zjawisko to w zdecydowanej większości przypadków należy wiązać albo ...
Cold revlimiter dla B207 – zabezpieczenie przed 'katowaniem’ zimnego silnika
No cześć, Ostatnio było o automatach, więc teraz pora na modyfikację dla aut z (tfu) manualną skrzynią biegów. Swoją drogą tamta rekalibracja, przetestowana już przez kilkaset kilometrów spisuje się po prostu bajecznie; auto stało się bardziej Sport niż Sedanem. Kto widział np. w BMW M3 funkcję która ogranicza maksymalne obroty ...
P0325 – błąd modułu zapłonowego – ion sensing
Dzień dobry bardzo 🙂 dziś będzie króciutko o błędzie P0325 w naszych SSach. Błąd ten często powiązany jest z P1312 oraz P1334, reakcją systemu jest obcięcie momentu obrotowego do 170Nm, a więc odcięcie turbo, braki mocy, podaję możliwe przyczyny występowania: zamienniki cewek zapłonowych. Ma być oryginał i koniec dyskusji uszkodzona ...
Poprawa modulacji sprzęgła – sprężyna odbijająca
Cześć, Zamieszczam swoje luźne spostrzeżenie na przykładzie już kilku aut z (tfu!) 'manualem' haha 🙂 Otóż zdarzają się auta, w których sprzęgło bierze wysoko, jakby 'na ostatnim centymetrze'. Nie ślizga się, nie przypala. Ale pracuje jakoś tak dziwnie... Często powodem jest takie małe cudo które wspomaga hydraulikę - mianowicie sprężyna ...
Uszkodzony rozrząd balansu – jak brzmi, jak wygląda
Cześć, Pisałem już na ten temat wcześniej O TU ale tym razem była okazja aby nagrać wideo - mała pomoc dla wszystkich którzy mnie pytają jak brzmi uszkodzony rozrząd balansu, a właściwie pęknięta płoza obijająca się o łańcuch. Na przykładzie pięknego saabika, w jeszcze piękniejszym kolorze Cosmic Blue (o którym ...
Mechanizm wycieraczek – wymiana
Cześć, Dawno mnie tu nie było, z uwagi na natłok pracy, ale ten wpis jest swego rodzaju zielonym światłem dla następnych które są w przygotowaniu (lista tematów nieostatnie rośnie - jeśli macie jakieś propozycje postów proszę śmiało pisać!). Listopad, zimno, wietrznie, ulewa... ale co tam, 9-3 zniesie wszystko.. wyjeżdżamy za ...
Saab 9-3 gaśnie – brak błędów lub błąd P0340
Hej! Padające czujniki położenia wału to ostatnio jakaś plaga... jeśli Twoje auto niespodziewanie gaśnie, a już w szczególności gdy silnik jest rozgrzany, lub tuż po zgaszeniu nie chce odpalić - kręci i nic, to można zacząć od podmiany czujnika położenia wału. Myślę że to dość typowa sprawa w wielu markach ...
Lampy z polifta – hit czy kit?
Nazywane także lampami seksu... 😀 Po głowie krąży mi wiele pomysłów jak upięknić przedliftowego SSa w kolorze 288 - Graphitte Green - mi osobiście zielony się się nieee podobał już od momentu zakupu (ideałem nadal jest Nocturne Blue), ale no cóż - coś za coś, przynajmniej był to automat.. Wracając ...
P0546 lub P0544 – uszkodzony czujnik temperatury spalin EGT
Coraz częściej dostaję pytania o błąd P0546 (czasem P0544) w saabach, więc dodaję wpis ułatwiający (mi?) życie 🙂 A więc jeśli chodzi o tytułowy tytuł... błąd oznacza tyle że występuje zwarcie lub otwarty obwód w układzie czujnika temperatury spalin. Mówiąc wprost najczęściej ulega on uszkodzeniu po kilkunastu latach eksploatacji auta ...
Żarówki lamp przednich, żarówki lamp tylnych – zbiór informacji
Przy okazji wymiany tylnych lamp w moim SSie na poliftowe okazało się że kilka żarówek jest spalonych. Także wrzucam wpis z informacją jakie mamy żarówki w saabie - przyda mi się to na przyszłość, a może komuś jeszcze 🙂 Przednie lampy zwykłe: mijania - H7 drogowe - H7 pozycyjne - ...
P0101 – błąd przepływomierza, ale zwykle to coś innego…
Wyskakujący check engine i kryjący się pod nim błąd o kodzie P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność - de facto rzadko jest powiązany z samym przepływomierzem w naszych 9-3. Interpretować go należy raczej jako: do silnika dociera inna ilość powietrza niż została zmierzona. A w ...
Rozrząd w 9-3 – z zagramanicy dużo taniej..?
Tak przy okazji przeglądania internetów pod hasłem 'saab 9-3 timing chain' trafiłem na dobrą ofertę od naszych saabowych kolegów z Neobrothers.co.uk Biorąc pod uwagę tylko oryginalne część - akurat w przypadku rozrządów myślę że to bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o głowny, bo balans to choć nadal rozrząd to jednak ...
FMIC 🙂 wkrótce montaż – i mały 'haczyk’ przy zakupie?
Dzień dober, Zakupiłem sobie ostatnio fmic z fmic.pl - typowy zestawik pod saaba, z dwoma kolankami redukcyjnymi, kilkoma opaskami itd, i samym coolerem właściwym... Wkrótce montaż... jest pewien plan upgrade, ale póki co szczegółow nie zdradzę, no może poza jednym, że wtryski Boscha 440cc przy mocy 200KM i obrotach 6000, ...
Xenon nie świeci ? low beam failure
Hejka, tym razem i mnie dopadł problem niedziałającego światła mijania w 9-3. Na pierwszy ogień poszedł nowy żarnik xenon, niestety - bez efektu. Okazało się że problem jest gdzie indziej, a dokladniej pod lampą - w naszych autkach czasami padają przetwornice lampy xenon. Podejrzewam, że da się to jakoś naprawiać, ...
Regulator ciśnienia paliwa 3.5bar – alternatywa dla wymiany wtryskiwaczy ?
Po długich poszukiwaniach, godzinach researchu, kontatów z intercars, interauto, żmudnym przeglądaniu allegro, katalogów producentów, zasięganiu info w serwisach.... po długich kombinacjach...informuję iż: da się zdobyć regulator ciśnienia paliwa, który utrzyma ciśnienie 3.5bar zamiast 3.0bar na listwie paliwowej 🙂 wohoo! Porównanie - 3.0 vs 3.5 bar. Poza innymi kolorami jest identyko, ...
Technicznie – mapy regulacyjne doładowania dla garetta GT20, mitsu 11TK3 oraz 14T
Dużo ludzi pyta jaka jest różnica w wydajności turbin z tematu - czyli wszystko co było seryjnie montowane w B207; 2002-2006 (początek) 1.8t i 2.0t było na GT2052S 2006+ 1.8t i 2.0t na TD04L-11TK3 Każde Aero, niezależnie od rocznika na TD04L-14T. Może na rozgrzewkę piosenka o turbinach... haha 🙂 słuchamy ...
Benzyna 98 czy 95 oktan?
Czy tankować paliwo 95 czy 98 do saabów? Odpowiedź brzmi: zależy. Trionic 8 ma zaszyte 3 mapy paliwowe, jest to lowOctan, NormalMap i HighOctan. Zawsze startuje z mapy normalnej a więc pod 95 oktan. A następnie robi adaptacje i albo zostaje na normalnej albo przechodzi na high/low. W B207E, L ...
Raz jedzie, raz nie jedzie – traci moc… brak błędów – typowa usterka
Po krótce o przypadku jak w temacie, czyli auto nie zgłasza błędów, ale traci moc, mniej więcej w taki sposób: Raz jedzie dobrze, raz jakby na 'pół gwizdka' Turbo nie ładuje w ogóle - nie słychać jego pracy Turbo niedoładowuje - częściowa utrata mocy/momentu/ciśnienia doładowania Jeśli Twój saabik zmaga się ...
Areo.. Oreo.. Areoł.. Ero…Aejro… szlag mnie zaraz trafi. 🙂
Cześć, dziś coś we mnie pękło... ile można czytać i wysłuchiwać... NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK AREO. ANI OREO. Ani podobnych.. To przejęzyczenie jest prawie tak fatalne jak poniższe: Są SAABy w wersji A E R O !!! i kilku innych.. 🙂 Kolejna sprawa, że obecnie co drugi sprzedawany na ...
Wymiana wtryskiwaczy – konieczność czy opcja?
Cześć, Od paru miesięcy dysponuję raczej skromną ilością wolnego czasu, dlatego też ten wpis ma być odpowiedzią na pytanie które często jest mi zadawane, w przypadku stg1 dla b207e i b207l 🙂 A więc start: Napiszę dwie wersje - pierwsza krótka, druga wyjaśni także 'dlaczego!?' Konieczność - w sytuacji kiedy ...
Podatność silników 1.8t i 2.0t na modyfikacje oraz ich ograniczenia (o)sprzętowe
Jeśli chodzi o modyfikacje 'przedliftowych', dwulitrowych jednostek 1.8t i 2.0t pierwszym ograniczeniem jest układ paliwowy, a konkretnie wydajność wtryskiwaczy benzynowych - po podniesieniu mocy powyżej ok 180KM otwierają się one całkowicie od okolic 4000-4500rpm i 'leją paliwo ciurkiem'. Co ciekawe 'zapętlać' potrafią nawet niemodyfikowane wersje 2.0t 175KM Stąd też w zagazowanych autach ...
P0606 P0638 P1681 lub P0201 P0202 P0203 P0204 P0245 – uszkodzony sterownik silnika ECU
Dzień dobry, Przykra wiadomość - opisywanego poprzednio mojego saabika także dopadł typowy problem z ECU. W zasadzie spodziewanie - bo prędzej czy później musiało tak się stać 🙂 Ale czemu akurat dziś? Pacjent: MY03 2.0t z ECU part number: 55352571 (informacja kluczowa). To samo dotyczy ECU z nr: 55352688 i z ...
Saab 9-3 w wersji hybrydowej – start&stop
Ciekawy przypadek po rozładowaniu akumulatora. Tak 4 fun. Filmik mówi chyba wszystko 🙂 Świetna sprawa - ruszamy - silnik odpala, zatrzymujemy się - silnik gaśnie. Przy prędkości 90-100km/h obroty są na poziomie 1000-1200 https://www.youtube.com/watch?v=nhUY-EY-SUM Jak to się dzieje? Zegary przekłamują o 1000rpm 🙂 ...
Tani i szybki sposób na wejście AUX w Saabie 9-3
Odkryłem bardzo tani i skuteczny pomysł na dołożenie AUXa w 9-3. Wiadomo, oryginalnie jest wypuszczany w podłokietniku, obok gniazda +12v - w tej wersji z EHU (to coś na płyty) wychodzi kabel do kostki w okolicach stacyjki i dalej do podłokietnika. Żeby dołożyć w tym miejscu aux trzeba rozebrać konsolę ...
Jak NIE ustawiać rozrządu balansu w 2.0t – poprawka po mechaniku
Cześć, To taka rzeźba że wręcz trzeba ją wrzucić w ynternety.. Pacjent: MY03 2.0t SS Adama z Mińska Maz (pozdrawiam!). - po wymianie rozrządu balansu przez niekompetentnego mechanika. Silnik drżał, kulał na wolnych obrotach. Generował mnóstwo wibracji, niosących się na całą karoserię, dźwięk jakby zaraz miał się rozpaść, coś jakby ...
Dlaczego 1.8t to 'dwulitrówka’ ? Czyli o silnikach w 9-3 i różnicach pomiędzy nimi
Cześć, Dziś będzie po krótce o 2-litrowych silnikach benzynowych jakie montowano w Saabach od 2002roku. Tak więc były 3 wersje, bazujące na tym samym bloku i w zasadzie tej samej głowicy 1.8t B207E czyli wersja 'de-tuned' 2.0t - o deklarowanej mocy 150KM i momencie obrotowym równym 240Nm 2.0t B207L które ...
Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie
Cześć, Widzę że sporo ludzi szuka informacji na ten temat, więc popełniam drobny wpis w temacie, z własnych doświadczeń 🙂 Możliwe przyczyny wypadania zapłonu: zużyte lub niewłaściwe świece zapłonowe wyeksploatowane cewki zapłonowe, przebicia zaśniedziałe styki cewek i/lub np. wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworów na świece/cewki uszkodzony moduł wykrywający wypadanie ...
Pompa SAI i błąd P0410 – czyli słów kilka o Secondary Air Injection
Na początku produkcji, w latach 2002-2004 w saabikach montowane były pompy powietrza wtórnego, w jakim celu? Dla poprawy jakości spalin oczywiście, ale także szybszego rozgrzewania silnika. W wielkim skrócie układ działał tak, że pobierał powietrze poprzez filtr i tłoczył je do wydechu, a jednocześnie ecu zwiększało dawkę paliwa - w efekcie ...
P0244 – błąd zaworu ciśnienia doładowania
Dzisiaj będzie krótko o błędzie P0244, który jest zmorą saabów z pierwszych lat produkcji. Co on oznacza? Trionic wykrywa nieprawidłową pracę zaworu ciśnienia doładowania - tego przy turbo = Pierburg #12787706 Przyczyny jego występowania są trzy: Nieszczelności - zmurszałe przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe, brak obejmy docikającej przewód itp Zawór faktycznie jest uszkodzony ...
Pęknięta płoza balansu – cykanie
Jak to zwykle bywa po ok. 150-250tys km w saabie zaczyna się cykanie, szczególnie na zimnym silniku, dochodzące z okolic koła po stronie pasażera. Co to takiego? A no rozrząd balansu. EDIT: Dodałem kolejny wpis, w którym słychać jak brzmi uszkodzony rozrząd, link tutaj Generalnie łańcuchy są dwa - pierwszy ...
Testy 0-400m – jedno auto, 3 programy – coś dla lubiących cyferki
Korzystając z chwili wolnego czasu naszło mnie na przetestowanie kilku wariantów mocy w jednym aucie. Setup: B207E 1.8t z Aero turbo TD04L-14T i 'zielonymi' wtryskami + 5-biegowy automat, 3/4 zbiornika benzyny. Odcinek minimalnie pochyłej drogi - próba robiona od tego samego miejsca, w obu kierunkach dla uśrednienia pomiaru, z chwilą ...
Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce!
Wiele osób zwiększa moce swoich samochodów, zdaje się w nieskończoność, dbając jakby o przyspieszenia i masaż pleców przy wciśnięciu pedału gazu do tzw. deski, a zapomina o czymś równie ważnym... O HAMULCACH Ci którzy mieli okazję znaleźć się w sytuacji typu 'tnę lewym na A-dwójce i nagle tir zajeżdża mi ...
Rozpórka kielichów – sposób na plastiki i upgrade zawieszenia
Przy okazji po krótce opiszę swoje wrażenia po montażu rozpórki 3 dni temu 🙂 naprawdę warto! Przy kołach 225/45/17: 1. Przestała trzeszczeć na wertepach deska rozdzielcza 🙂 2. Komfort jazdy - ma się wrażenie jakby wymieniło się amortyzatory w samochodzie, albo upuściło powietrza w kołach, czuć jakby amortyzator brał na siebie ...