Teoretycznie żadne poza DOBRYM STANEM AUTA i zaleceniem wymiany wtryskiwaczy BENZYNOWYCH na wydajniejsze – jeśli auto ma lub docelowo będzie mieć instalację LPG.
Samochód ma być sprawny technicznie, niedopuszczalne jest np. wypadanie zapłonu, ślizganie się sprzęgła, hałasowanie rozrządu czy zaświecanie kontrolki check engine. Jeśli wiesz że masz coś do naprawy w osprzęcie silnika – napraw przed umówieniem terminu na program.
Zadbaj w szczególności o stan układu zapłonowego – jeśli świece nie były dawno zmieniane to polecam zamontować NGK BCPR7ES (kod: 3330). Zużyte świece znacznie obciążają cewki zapłonowe które i tak mają trochę trudniejsze warunki pracy przy większym doładowaniu.
Wymiana wtryskiwaczy jest konieczna tylko przy LPG, jeśli jeździsz dynamicznie i chcesz aby auto przyspieszało płynnie nawet na wysokich obrotach. W autach tych (do roku 2006/2007 gdy zmienione wtryskiwacze na lepsze) dochodzi do zjawiska zapętlenia, co utrudnia poprawną pracę na gazie. Auto na benzynie jeździ bezproblemowo. Więcej info: Wymiana wtryskiwaczy – konieczność czy opcja?
Oczywiście nie muszę dodawać, że instalacja gazowa ma być z zapasem który pozwoli ogarnąć większą moc. W ostateczności można ratować się przed koniecznością zmiany wtryskiwaczy i przebudowy instalacji na większą moc przełączaniem na benzynę od 4500rpm, ale to trochę druciarstwo, choć możliwe do wykonania 🙂