Saaby wyposażane były w skrzynię Aisin AW55 produkcji japońskiej, która oficjalnie znosi max 329Nm. I jest to podobne oficjalny limit jak sprzegło w wersji z manualem – 320Nm.
W praktyce sytuacja wygląda w ten sposób że automat jest nawet ułatwieniem. Z doświadczenia – skrzynia radzi sobie bezproblemowo z momentami do 360-370Nm, bez większego uszczerbku na jej trwałości, choć jej żywotność i tak jest szacowana realnie na około 250tys km, potem naprawy wymaga rozszczelniająca się płyta sterująca
Ważną sprawą dla trwałości jest natomiast jakość oleju na jakim pracuje Skrzynia produkowana była w latach 90, i nawet pomimo aktualizacji dokumentacji technicznych do końca produkcji modelu zalecano stosowanie oleju MINERALNEGO o specyfikacji 3309, np. mobil.
Dokumentacja oficjalnie zabrania korzystania z olejów syntetycznych, a takim jest choćby często stosowany Ravenol T-IV fluid. Jakość zmiany przełożeń na oleju mineralnym jest o wiele lepsza niż na syntetyku, co wynika z budowy/konstrukcji tej skrzyni. Wiem, sprawdzałem to w wielu moich saabach.
Sugeruję zmieniać go co 2-3 wymiany oleju silnikowego, a więc 30-45tys kilometrów. Wchodzi okolo 3.7 litra (regularne wymiany statyczne są wystarczające).