Przy okazji po krótce opiszę swoje wrażenia po montażu rozpórki 3 dni temu 🙂 naprawdę warto!
Przy kołach 225/45/17:
1. Przestała trzeszczeć na wertepach deska rozdzielcza 🙂
2. Komfort jazdy – ma się wrażenie jakby wymieniło się amortyzatory w samochodzie, albo upuściło powietrza w kołach, czuć jakby amortyzator brał na siebie większą część energii niż do tej pory, mniej idzie w nadwozie, samochód jakby spokojniej reagował na dziury, tak jakby między nadwozie a podwozie włożyć jakąś poduszkę 🙂
3. Stateczność kierunkowa – nierówności jezdni mają zauważalnie mniejszy wpływ na kierunek jazdy, wcześniej jeżdżąc tak samo musiałem jakoś częściej pilnować kierunku jazdy na koleinach, nierównościach itp, a szczególnie dało się odczuć przy hamowaniu na tarce przed światłami walkę opon i kolein. Czuło się jakby każde koło chciało jechać w swoją stronę
Teraz ten efekt jest dużo mniejszy, tzn. kierownica jakby nie ucieka tak mocno na boki na koleinach, wystarczają mniejsze korekty (wiadomo jak jest na szerokich oponach w mieście..)
4. Zupełnie inaczej zaczna się skręcać, wcześniej miałem wrażenie że robię ruch kierownicą, upływa ułamek sekundy w którym samochód przechyla się – następuje jakby transfer masy na jedną stronę i zaczyna skręt.
Teraz tego nie ma. Robię ruch kierownicą i jest on natychmiast przenoszony na koła, ciężko to opisać, ale wrażenie jest bardzo fajne, samochód wyraźnie mniej się przechyla na zakrętach 🙂
Rozpórka autorstwa http://gorny-sport.pl/ – nie mam w tym żadnego interesu, ale naprawdę gorąco polecam, warta każdej wydanej stówy 🙂
Po więcej opinii na temat rozpórki linkuję do dwóch większych tematów na polskich forach:
http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=20&t=2207
http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=218&topic=156028.0
Warto! 🙂 Jest to jedna z ważniejszych spraw do załatwienia zaraz po zakupie SS czy SC 🙂