Po długich poszukiwaniach, godzinach researchu, kontatów z intercars, interauto, żmudnym przeglądaniu allegro, katalogów producentów, zasięganiu info w serwisach…. po długich kombinacjach…informuję iż: da się zdobyć regulator ciśnienia paliwa, który utrzyma ciśnienie 3.5bar zamiast 3.0bar na listwie paliwowej 🙂 wohoo!
Porównanie – 3.0 vs 3.5 bar. Poza innymi kolorami jest identyko, uszczelki pasują
Siedziałem nad tematem naprawdę długo, kilka firm wypuszczało regulatory 3.5bar o podobnym kształcie i wymiarach, np. do motocykli, ale są one baaardzo ciężkie do zdobycia na rynku. do tego minimalnie inne, okazuje się jednak, że pasuje regulator od dosyć starego auta… nie ujawnię wielu szczegółów, ale po prostu pasuje dokładnie w miejsce oryginalnego 3.0bar 🙂 I działa jak trzeba.
Pomiar przed zmianą regulatora:
A tak na regulatorze 3.5 bar i odpalonym silniku:
A to oznacza mniej więcej tyle że można tanim kosztem zwiększyć wydajność wtryskiwaczy w saabach 9-3 o około:
sqrt(35/30) = 1.08 czyli 8%
Fabrycznie regulator jest ustawiony na 43psi = 3.0bar +-0,1 co dla przykładu odpowiada wydajności wtryskiwaczy niebieskich ok 198g/min. Po zastosowaniu regulatora 3.5bar uzyskujemy okolo 214g/min.
Dla zielonych odpowiednio 261 vs 282g/min
A tym samym przesuwa się granica zapętlania przy takiej samej mocy. To jest właśnie te brakujące kilka % w 1.8t i 2.0t..
Po zaprogramowaniu wtryskiwaczy w ECU, przeliczeniu czasów otwarcia i wydajności, korekcji lambdy..
…testy wykazały że dwa auta z stg1 na niebieskich wtryskiwaczach, które do tej pory pętliły od okolic 4400rpm (target AFR 11.8-12.0), nadal zapętlały, ALE dopiero w okolicy 5800rpm 🙂
AFR w całym zakresie obrotów się zgadza 🙂
Jest to o tyle fajna sprawa że można pokusić się o pozostawianie niebieskich wtryskiwaczy mimo iż auto jest z stg1 i wystroić to poprawniej na lpg. Oczywiście, zawsze lepiej utrzymać dotychczasowe 3.0bar i wrzucić zielone wtryskiwacze, ale… no jest to opcja alternatywna. Na pewno kilkukrotnie tańsza 🙂
Taki regulator możnaby zastosować też do aut z już zielonymi wtryskiwaczami, co oznaczałoby potencjał na jakieś 250KM bez zapętlenia, ale wymaga jeszcze testów 🙂 Czy ori pompa paliwa podoła wydajnościowo z takimi mocami na zwiększonym ciśnieniu.
PS. Jak to mawiał Pan Pudziankowski – tanio skóry nie sprzedam, odpowiadając na telefony i komentarze: NIE jest to regulator z jakiegokolwiek BMW. W ogóle ma chyba mało wspólnego z 'europejskimi’ autami 🙂 Przynajmniej nie jeśli chodizi o przedlifty 🙂 (do listwy MY07+ jest inny niż przed 2007).
Dawaj znać co to za regulator???? czyżby z BMW? Mega temat. Brawo za samozaparcie???? Szukam już jakiś czas rozwiązania na wydajność wtrysków????
Regulator z amerykańskiego rynku
Wadą taka że pompa paliwa zamiast przy 1,5 bara doładowania pompować paliwo pod ciśnieniem 5 barów przy 3,5 bara będzie musiało pompować 5,5 bara a wiadomo że wydajność pompy spada dość dramatycznie z coraz większym ciśnieniem.
Skoro już tak uknułeś to napiszco to za regulator i dlaczego niby 3,5 barowy z BMW nie sprawdziłby się