Oto jakieś 10% z realizacji jakie robiłem w saabinach, na opisanie reszty brak czasu, chęci i pamięci.. 🙂
Rozrząd + dynamiczna wymiana oleju w ASB + stg1
Tym razem przedlift 2.0t 175KM. Samochód został niedawno zakupiony i właściciel słusznie podszedł do tematu - wiedząc że będzie się nim poruszał przez dłuższy czas chciał zajrzeć do rozrządu i jeśli wymaga wymiany to to od razu zrobić. Tak też się stało, po otwarciu pokrywy ...
[Przedlift] Hirsch 195KM w 1.8t ale na 11TK3, czyli ile z tego turbo da się jeszcze wyciągnąć?
9-3 SS 1.8t z Hirschem 195KM. Autko trafiło do nas na diagnostykę i montaż wtryskiwaczy z Aero +strojenie. Jako sztuka z udokumentowanym przebiegiem ledwo ponad 150tys km nie sprawiało kierowcy niespodzianek, a diagnostyka wykazała że o dziwo wszystko jest szczelne, a turbo w stanie adekwatnym ...
Wypadanie zapłonu B207 – cewki i świece w koktajlu olejowym
Coś specjalnie dla tych którym nie przeszkadza wypadanie zapłonu.. 🙂 często słyszymy zdanie typu ‚czasem sobie poszarpie trochę, ale tak to jest dobrze’ 🙂 puszczająca uszczelka pokrywy zaworów (skamieniała lub wywalona przed padnięty zawór odmy) Skutki: wyciek oleju na świece -> przebicia -> uszkodzenie świec ...
[Polift] SS na 16T + FMIC + 525cc + sprzęgło
Taki tam poliftowy sedanik z 16T, z diabelską rejestracją, tym razem w wersji Anniversary, czyli z bardzo fajnym wnętrzem 🙂 Auto trafiło do nas na 'pakiet primium', czyli: -wymianę sprzęgła -wymianę turbosprężarki -montaż wydajniejszych wtryskiwaczy benzynowych -przebudowę LPG -dołożenie wskaźnika turbo/wymianę zegarów Zaczęliśmy od próby ...
Osiągi SAAB 9-3 b207 na hybrydzie turbo 16T
Do tej pory jakoś daleko nam było od publikowania rezultatów typu przyspieszenie na danym biegu po modyfikacjach, jednak klient z linku poniżej dostarczył trochę materiałów (dzięki bardzo!), które możemy poniżej krótko przedstawić; auto opisywane tu: https://www.saabtuning.pl/calkiem-szybkie-kombi-hybryda-16t-525cc-wynik-426nm-286km/ w skrócie: turbo 16T wtr 525cc, FMIC RaceLogic - ...
9-3 w wydaniu XWD na stg1 – auto pełne niespodzianek 🙂
Hej, dziś będzie o saabiku w wydaniu XWD, ale nie tym moim, lecz klienta 🙂 Samochód trafił do nas z nowym rozrządem, na diagnostykę i program, co by go trochę odelżyć, bowiem wersja XWD z połową zbiornika benzyny i połową LPG waży uwaga... 1700kg. Tak ...
[Polift] remont głowicy i hybrydka 16T dla 2.0t SC
Ostatni saabik w tym roku - poliftowe SC 2.0t w wersji non-biopower ze Szczecina 🙂 Samochód z wadą głowicy co wyszło na pierwszym spotkanu - niska kompresja na zimnym/uklepane gniazda zaworowe, czyli typowy problem modeli 2007+ 🙂 A zakres prac przy tym aucie zakładał m ...
[Polift] biała 320-konna perełka na 19T 🙂
Biała perełka – tak można nazwać tego oto polifta w wydaniu S.C. z 1.8t 🙂 Auto trafiło do nas z usterką silnika, jak to w polifcie uklepały się gniazda zaworowe, co zaowocowało wynikami kompresji na zimnym na poziomie 4.5-5.5 bar na dwóch cylindrach… Nieciekawie Cel ...
[Polift] kombiaczek po przejściach – 14T + downpipe
9-3 SC 2.0t MT6 polift Z autem spotykamy się już któryś raz, wcześniej były jakieś strojenia LPG, diagnostyka problemów z zapłonem czy sondą lambda itd, w dniu dzisiejszym trafiło do nas na setupie 14T + 2.5" downpipe +nowa odma i cewki, do tego niestety schrzaniony ...
Tzw. 'pakiet startowy’ po zakupie 9-3 ? 🙂
Taki tam pakiecik startowy do świeżo zakupionego 9-3 SS 'kolegi kolegi' 🙂 - przejażdżka 330-konnym widocznie się spodobała Auto trafiło do nas wprost po podjęciu decyzji o jego zakupie, wersja 1.8t 150KM non-BioPower, ze skrzynią FM57, całe szczęście okazało się być w 'sensownej kondycji' Zaczęliśmy ...
MY2006 1.8t FM57 z LPG z paroma problemami 🙂
MY2006 1.8t FM57 z LPG 🙂 Autko trafiło do nas już z jakimś programem (takim sobie, może ze 185-190KM by wypluł), z informacją że na benzynie mocno wypada zapłon, a na LPG silnik też nie do końca pracuje jak powinien. Diagnostyka wykazała kilka nieszczelnośći, m ...
Maćkowóz 🙂 czyli kolejne turbo w tym samym kombiaku 🙂 => 19T / HL
Hej, kontynuacja historii zaczętej daaawno temu, auto to samo, kierowca ten sam, ale osprzęt ponownie inny 🙂 [polift] Modyfikacja auta z hirschem – stg2 z turbo Aero czyli setup 14T i 440cc Potem 'sytuacja się rozwineła' i Maciek pojawiał się kolejny (i kolejny i kolejny) ...
Jak tego nie robić… chiński rozrząd? i gó….y soft.. 🙂
Hej, To na początek tygodnia doskonały przykład jak tego NIE robić. Autko to poliftowy SAAB 9-3 kombi, który trafił do nas na weryfikację po 'fachowcach'. Borykał się z kilkoma problemami; główne z nich to hałasowanie po stronie rozrządu - a był całkiem niedawno robiony oraz ...
[Polift] ze 150KM na 250KM… a bit different story 🙂
No i na koniec piątkowego dnia roboczego taki oto wykresik 🙂 Pacjent to 1.8t 150KM z Wrocka, wersja z baaardzo długą 6biegową skrzynią (polift) więc totalnie zamulona, za to mega ekonomiczna: ok 1750rpm@100km/h, ok 2500rpm @ 140km/h i odpowiednio ok 3600rpm@200km/h - wskazówka obrotomierza w ...
B207R + FMIC + DP + świeżutkie 525cc by Bosch
Kontynuacja modyfikacji auta opisywanego dokładnie rok temu na blogu; [polift] Zmniejszenie spalania i zwiększenie mocy – B207R + automat => idzie to w parze 🙂 Tym razem spotkaliśmy się w celu wymiany wtryskiwaczy benzynowych na bosche 525cc, co dało możliwość dalszego podnoszenia mocy z zachowaniem ...
A tym razem 9-3 SC 2.0t kombi od kolegi 'Kojota’
A tym razem 9-3 SC 2.0t kombi od Kojota 🙂 Seryjnie wiadomo 175KM, wersja 2005/2006 wiec już na turbo 11TK3, ale jeszcze na słabiutkich 'niebieskich' wtryskach. Auto wypluwało całkiem dobre wyniki na hamowni - ok 185KM przed modyfikacjami, ale to i tak mało 🙂 aż ...
Gdzie się podział hirsch? 🙂 stg2 dla B207E
9-3 SS przedlift, 1.8t Auto przyjechało na diagnostykę, całkiem niedawno zakupione, z software hirscha i certyfikatem potwierdzającym jego obecność. Właściciel sam walczył trochę z doładowaniem, wymienił oba zawory sterujące na nowe ori, jednak auto nadal nie do końca ciągnęło jak na 300+ Nm i 195KM ...
[Polift] stg1 dla poliftowego MY2009 1.8t – 220KM
MY2009 1.8t Kamila, z długą F40 - czyli 3600rpm @ 200km/h 🙂 piękna sprawa w trasie, chociaż nie wiem czy fabryczne 240Nm 150KM osiągnęłoby tyle na ostatnim, 6tym biegu 🙂 Autko z dużym potencjałem, pod maską oczywiście seryjne TD04L-11TK3 + ‚szare’ wtryskiwacze. W zasadzie wystarczyło ...
Naprawa / wymiana głowicy w B207 – jak to wygląda od środka?
Gdyby ktoś był ciekaw jak wygląda B207/Z20NET 'w środku' - poniżej hmm 'fotorelacja' z naprawy usterki dokładniej takiej jak opisywałem swego czasu pod poniższym linkiem: https://www.saabtuning.pl/polift-dlugo-kreci-ciezko-odpala-typowa-usterka-modeli-2007/ Właściciel (pozdro Marcin!) miał już drugą głowicę, którą oddaliśmy do sprawdzenia/naprawy, obróbki i przygotowania do montażu. Zadanie polegało na ...
stg1 dla pięknego niebieskiego przedlifta 🙂
Autko Damiana - fabrycznie 1.8T 150KM w przepięknym kolorku, modelowo 2003r. Samochód trafił do nas z problemem nierównej pracy silnika, jechał też 'niespecjalnie' nawet jak na 240Nm. Mieliśmy wykonać diagnostykę, wymianę płynów, olejów, filtrów i hamulców na 314mm, a po wszystkim 'jak auto się nadaje' ...
[Polift] Saabinka Bartka z okolic Bydgoszczy
Saabinka Bartka z okolic Bydgoszczy, seryjnie: Pół-lift 1.8t 150KM nonbiopower, 5b długi manual (100km/h @ 2000rpm) 🙂 przy tej mocy totalny mułek od 4tego biegu wzwyż, mimo tych deklarowanych 240Nm 🙂 Auto trafiło do nas już po wymianie rozrządu, sprawdziliśmy osprzęt, zrobiliśmy porządek m. in ...
Przedlift Łukasza – stg1 dla 1.8t 150KM
Autko Łukasza, seryjnie 1.8t 150KM, na GT20; samochód po zakupie przyjechał na oględziny, następnie umówiliśmy się (po wielu trudach zw. z brakiem czasu, sorry!) na zrobienie porządku z hałasującym rozrządem - to ten przypadek sprzed paru tygodni, gdzie między płozami znajdowała się 'obca' śrubka 🙂 ...
Przelane Aero? jakoś tak słabo jechało..
MY2004 B207R, a więc 'Aero'. Prosze nie mylić z 'Areo' ani 'Oreo', to już inne modele 🙂 Auto trafiło na strojenie i ogarnięcie LPG, jednak w pierwszym terminie przy diagnostyce szybko wyszła na jaw duuuża nieszczelność intercoolera - standardowo rozdęty/rozsadzony 'na dole', co bardzo przeszkadza ...
Całkiem szybkie kombi – hybryda 16T + 525cc => wynik 426Nm 286KM
Hej, niektórzy pewnie grillują, a my stroimy 🙂 Przedwczoraj odwiedził nas klient już (częściowo) przygotowanym autem celem strojenia i wymiany wtryskiwaczy benzynowych na 525cc. Została zamontowana turbosprężarka TD04L-16T, downpipe i intercooler 550x230. No i wszystko byłoby super, gdyby nie wydajność tego intercoolera. Dosłownie w 10 ...
1.8t też może jakoś jechać 🙂 stg1 dla MY2004
Żeby nie było że robimy już tylko same projekty po 250-3xx KM to dziś będzie o aucie całkowicie seryjnym 🙂 które po modyfikacji także daje sporo frajdy z jazdy 🙂 Pacjent: 1.8t przedlift, MY2004 jeśli dobrze pamiętam. Setup auta to całkowita seria, a więc na ...
Opelek Vectra C – projekt na 300KM 🙂
Kilka pracowitych dni za nami, ale chyba warto było 🙂 Opel Vectra C 2.0t, seryjnie wtryskiwacze niebieskie + turbo GT20. Auto przyjechało do nas z jakimś słabym programem (wgrany gotowiec który mógł dać raptem ze 280Nm 185KM), dodatkowo zauważliśmy że stosunkowo 'kiepsko odpala'. Cel wizyty ...
saabik 1.8t + turbo 14T + wtr. zielone + wałki z B207R
9-3 SS 1.8t na 11Tk3 z Wrocławia, autko mapowane już wcześniej, na lekkim stg1, tym razem przyjechało na 'trochę więcej zmian', co ciekawe dopiero po 10 latach użytkowania tego konkretnego egzemplarza 🙂 Życzeniem klienta była 'konwersja' na B207R, a drugim: aby nie przeginać z doładowaniem ...
Aero z Giżycka – ciąg dalszy => montujemy 16T
Aero z Giżycka - ciąg dalszy 🙂 Z Krzysztofem poznaliśmy się już jakiś czas temu, gdzie główny problem stanowiła instalacja LPG - można poczytać tutaj: https://www.saabtuning.pl/mazurskie-klimaty-aero-krzysztofa-ogledziny-stanu-auta-program-strojenie-lpg/ Ostatnio znowu zaczęło brakować niutka, więc nadszedł czas na kontyunuację modyfikacji, tym razem już ze zmianami w osprzęcie. Autko ...
B207R na 14T z wynikiem 260KM 🙂 stg1 dla zdrowego Aeraka
Tym razem czarne Aero z Wrocławia 🙂 Auto mega pozytywnego kierowcy, a do tego w świetnym stanie wizualnym, nas jednak interesowało głównie to co pod maską, a siedzi tam seryjne B207R z 2005r., w którym przed mapowaniem trzeba było wykonać kilka napraw 🙂 takich jak: ...
Przeróbka B207E z hirschem 195hp – wymiana wtrysków na zielone -> cel 220KM
A tym razem 9-3 SS 1.8t modelowo 2006, a więc jeszcze przedlift, ale już z turbospreżarką TD04L-11Tk3, która ma wyraźnie większy potencjał niż GT2052S montowane w latach 2003-2006 Z tego co pamiętam fabrycznie miało wgranego hirscha na 195hp, posiada także instalację LPG ze sterownikiem marki ...
stg2 dla poliftowej Vectry C Z20NET na TD04L-14T
Hej, jak tam po świętach? 🙂 Dziś będzie o Vectrze C z motorkiem 2.0t 175KM (a jakżeby inaczej). Wersja poliftowa, wyposażona fabrycznie już w szare wtryskiwcze i turbo TD04L-11TK3. Auto dostało turbosprężarkę z Saaba 9-3 Aero, więc -14T, a naszym zadaniem było je ogarnąć i ...
Półlift automat – stg1 czyli odmulamy auto
Półlift 1.8t 150KM.. auto całkowita seria, czyli wtryskiwacze szare + turbo 11TK3. Z Karolem spotkaliśmy się kiedyś w Rzeszowie, celem diagnostyki auta i zrobienia lekkiego programu. Jednak wtedy okazało się że do zrobienia jest przede wszystkim rozrząd. Dziś wreszcie udało się spotkać i doprowadzić temat ...
Błękitne cacko na stg2 – celujemy w 240KM
Pacjent: 9-3 SS przedlift 1.8t 150KM 5MT i=3.82, czyli 'długa piątka' Autko w pięknym, rzadko spotykanym kolorku, trafiło do nas ponownie, tym razem na zrobienie kilku porządków z uszczelkami. mianowicie pojawił się wyciek z uszczelniacza wału i pokrywki rozrządu, a dodatkowo dawał już o sobie ...
SAAB 9-3 SS MY2003 1.8t automat na stg1
SAAB 9-3 SS MY2003 1.8t automat, czysta seria, benzyna 95 Autko trafiło na podniesienie mocy, przy diagnostyce wyszła na jaw nieszczelność zaworu DV - jak w 70% GT20 i niezbyt dobrze ustawiony aktuator, czyli taki standard w b207 'po latach' 🙂 W miejsce starego dv ...
2.0t z Kętrzyna – wymiana płynów i trochę modów 🙂
A dziś wykresik z przedliftowego 2.0t z automatem, które trafiło z Kętrzyna na: wymianę kompletnego rozrządu, montaż turbo 14T i wtryskiwaczy 'zielonych', wymianę olejów, filtrów, płynów i kilka innych drobnych tematów 🙂 Silikon, wszędzie silikon... Z uwagi na skrzynię (przebieg auta 316tys km) nie szaleliśmy ...
Turbosprężarki hybrydowe do 9-3
Hej, w związku z akcją #zostanwdomu, a w zasadzie w moim przypadku #zostanwgarazu postanowiłem wykorzystać odrobinę wolnego czasu - wreszcie jest! - na kolejny wpis po dłuuuugim czasie. O wiele więcej dzieje się jednak na FB 🙂 Ostatnio mam młyn i zwyczajnie nie ma nawet ...
300-konne rodzinne kombi 🙂 hybrydka 19T + 630cc
Tym razem będzie o aucie Piotra z grupy świętokrzyskiej (która serdecznie pozdrawiam! mega fajni ludzie!). Samochód bazowo w wariancie 1.8t 150KM +oryginalny hirsch na 195KM, na poliftowym osprzęcie, a wiec turbo 11TK3 + szare wtryskiwacze. I dałoby się z tego wyciągnąć okolice 220KM, ale.. po ...
Mazurskie klimaty – Aero Krzysztofa – oględziny stanu auta + program + strojenie LPG
Hej, jakiś czas temu wreszcie udało się spotkać z Krzysztofem z okolic Giżycka, przyznaję - męczyłeś mnie wiadomościami 'kiedy, kiedy...?' 🙂 ale na dobre to wyszło haha. W ogóle spotkanie to jest skutkiem choroby zakaźnej o potocznej nazwie 'SAAB 9-3 SS', bo spotkaliśmy się już ...
[polift] #alfa9-3 Mariusza, czyli stg3 na hybrydzie turbo 16T + deka 630cc i wiele innych modów 🙂
Hej, no i obiecany wpis z modyfikacji auta Mariusza, które nazywam Alfą 9-3 (wystarczy spojrzeć na zdjęcie przodu haha) ujrzał światło dzienne. Może dla przypomnienia: jest to MY2008 9-3 1.8t 150KM, w którym kiedyś robiłem stg0, miał słabiutka instalację gazową [polift] 1.8t Mariusza, z problemem ...
Stał w krzakach, ale dostał dwa nowe życia 🙂 1.8t z zagramanicy
A dziś o autku Mateusza, samochód bardzo ładny, dostał jednak (pierwsze) drugie życie, wymagał zapewne sporo pracy (kosmetyka), aby doprowadzić go do ładu, gdyż za granicą ktoś go olał i zajął się innym. Bezduszni 😀 Samochód bazowo w wersji 1.8t, 150KM, co ciekawe na krótkiej ...
P0201… P0204, P0245, P0546 i inne… – uszkodzony sterownik silnika
Cześć, tym razem będzie o aucie Piotra z Ostródy, spotkaliśmy się całkiem niedawno, z ustaleń i objawów wynikało że auto boryka się ze standardową usterką ECU - tak, to już standard, w zasadzie codziennie dostaję tel z podobnymi objawami, albo ciut innymi opisanymi w tym ...
[polift] Zmniejszenie spalania i zwiększenie mocy – B207R + automat => idzie to w parze 🙂
Tym razem opisuję autko spotkane w Łomży, gdzie właściciel narzekał trochę na wysokie zużycie paliwa. Piękna to sztuka, do tego z rynku amerykańskiego, a więc wyposażony w szyberdach, automat i takie tam bajery... 🙂 Samochód potrafił spalić nawet 14-15 litrów/100km, co dawało zasięg na około ...
[polift] 1.8t Mariusza, z problemem szarpania na LPG i błędami sondy lambda – zenit
Hej, a tym razem słówko na temat auta mającego meeega potencjał, który już za kilka dni zamierzamy (ponownie) uwolnić. Spotkaliśmy się swego czasu gdzieś na południu kraju, autko robi niesamowite wrażenie - jest takie 'czarno-czarne', prezentuje się obłędnie 🙂 Jednak czas trochę prysnął po zapięciu ...
[polift] Modyfikacja auta z hirschem – stg2 z turbo Aero czyli setup 14T i 440cc
Hej, Tym razem będzie o aucie Maćka ze Stargardu - kaaaawał drogi do mnie 🙂 Pierwszy raz spotkaliśmy się ze 2 miesiące temu, gdy wracałem z Międzyzdrojów. Wtedy okazało się że autko ma software hirscha na 195hp, i instalację LPG na sterowniku KME której ktoś ...
i znów merlot red – saabina, w której druciarz wymyślił jak tanio podnieść moc
Witajcie! Praca wre, czasu mało ale przypomniało mi się auto gdzie ktoś próbował podnieść moc/moment bez korekty software 🙂 Zacznijmy od tego że tą saabina w naprawdę spoko stanie, zadbana, i ze wszystkich oglądanych 1.8t wydawała się najmocniejsza.. słusznie 🙂 Spotkaliśmy się na działce, zapieliśmy ...
Panie tu jest ECU padnięte… a jednak nie jest 😉 o tym jak to gaz wpływa na benzynę..
Cześć, jakiś czas temu odwiedził mnie Stasiek ze swoim 2.0t, z LPG w którym poprzedni 'znawca saabów' stwierdził że trzeba wymienić ECU. Dlaczego? A no dlatego, że auto miało spore problemy ze startem na zimnym silniku. Rozrusznik kręcił, a silnik nie bardzo chciał zaskoczyć. Błędów ...
[polift] Sąsiadowi się nie odmawia 🙂 laser red 1.8t
Tym razem będzie o autku Radka, sąsiada zresztą Radek trafił na mnie przypadkiem, po czym okazało się że dzieli nas raptem jakieś 300m 🙂 To jego drugi SAAB, pierwszym był przedliftowy 1.8t, ten jest... niemal taki sam, jednak już w wersji poliftowej. Miłość do marki? ...
Ktoś wgrał marnego gotowca i powiedział że auto ma 240KM.. yhym..
Cześć! Standardowe modyfikacje, czyli 'przyjeżdża seryjne auto na modyfikację' bywają już troszkę nudne, więc rzadko je opisuję, ale tym razem będzie o saabinie Piotra z którym spotkaliśmy się w Lublinie. Sterownik ciągle wywalał checka informując m. in o problemach z układem sterowania turbiną (P0244) oraz ...
Dłubnięto w Sieradzu, w drodze do Wrocka 🙂
Dobry wieczór (w chwili pisania tego posta) 🙂 Jakiś czas temu w drodze do Wrocławia zahaczyłem o Sieradz, gdzie umówiliśmy się na modyfikację saabiny Daniela. Umówionym punktem spotkania był zakład montujący instalacje lpg, panowie zamontowali od razu zielone wtryskiwacze z mocniejszej wersji Aero 210KM, chodziło ...
Przypadki z ostatniej trasy 🙂 cz2 – uporczywy błąd P1312
Witojcie 🙂 przypomniał mi się przypadek Mateusza z Biłgoraja, a wiem że nie on jeden męczył się z notorycznie wracającym błędem P1312 (lub P1334) więc może warto napisać. Pisaliśmy kiedyś przez messengera, już na tym etapie miałem pewne podejrzenie; szczególnie że auto jest z instalacją ...
1.8t na GT20 i szarych wtryskach => stg1 + wykres
Hej, tym razem będzie o aucie Patryka, które zostało zmodyfikowane przy okazji poprzedniej 'objazdówki', jak dobrze pamiętam w Tarnowie 🙂 Seryjnie 1.8t B207E 240Nm 150KM z LPG na sterowniku STAG 300 Modyfikacja: stg1 310Nm 200KM, wtryskiwacze szare (na seryjnych niebieskich auto pętliło i cięzko było ...
Opel Signum + B207R z saaba, czyli ktoś kiedyś wymienił silnik
Dzień dobry, Na działkę zawitał Opel Signum, w niesamowicie wyposażonej wersji - mnie urzekły jasne, wentylowane skórki 🙂 mega wygodne. Właściciel auta borykał się z problemem jego niezbyt równej pracy. Oczywiście jedna sprawa to typowe dla Opli pływanie wskazówki obrotomierza, co występuję nawet przy idealnie ...
Projekt: 2.0t SS w wydaniu.. Cosmic Blue 🙂
Dzień dobry, szukam weny do napisania o 9-3 koleżanki Agi- może tym razem uda się dokończyć i zaplanować wpis 🙂 Był chyba maj, park na Grochowie.. a nie, pomyliłem bajki 🙂 choć i ta jest piękna: październik 2018r - nabytek: Jest to SS w wersji ...
Przypadki z ostatniej trasy 🙂 cz1 – przygasanie silnika i szarpnięcie po zdjęciu nogi z gazu
Dzień dobry, Czekam właśnie w kolejce na wymianę łącznika elastycznego wydechu w SSie, więc zamiast siedzieć bezczynnie pomyślałem że wspomnę o paru ostatnich saabach, 'robionych' w trasie do Rzeszowa; Przypadek 1: przedlift borykający się z problemem nierównej pracy, przygasania - tylko na LPG. Zawsze podłączając ...
Mateusza 1.8t – mod stg1 + zmiana zachowania skrzyni automatycznej
Witajcie! A dziś wpis, który obiecałem Mateuszowi z okolic Opola Lubelskiego Pacjent: seryjny przedlift, 1.8t 150KM. Samochód ogólnie jak to 1.8t -w dobrej kondycji technicznej, ale jeździł średnio, wyprzedzanie tira było jak długa modlitwa o litość 🙂 Modyfikacja: stg1 310Nm 200KM + zmiana zachowania skrzyni ...
Wymiana wtryskiwaczy pod LPG + stg dla przedliftowego 2.0t
Statystycznie wrzucam na bloga jedno na 5-8 aut, a to jest o tyle hmm. 'ciekawsze' że poza software robiliśmy także wymianę wtryskiwaczy benzynowych, kierowca podszedł do tematu jak należy i przed zagazowaniem swojego 2.0t zdecydował o ich wymianie na zielone z wersji aero. Samochód to ...
[polift] 1.8t stg1 + korekta 'nierządu’ – z serii 'kto Panu to tak dobrze zrobił’ 🙂
Cześć, dziś będzie wpis o aucie Łukasza, z którym wreszcie, po kilku tygodniach udało się spotkać 🙂 pacjent: to 9-3 SS 1.8t 2009r, po naprawie głowicy (typowa dla poliftów usterka zaworów dolotowych, którą niedawno opisywałem tutaj) Po złożeniu przez (chyba?) mechanika: a) sinik chodził tak ...
stg1 dla 1.8t z ciekawą stylizacją 🙂 karbon, chrom i inne radio
Hallo, na stg1 zawitał Mateusz swoim 150-konnym 1.8t z LPG, które trochę pomodzono wewnątrz 🙂 Wrzucam galerię fotek (jeszcze raz dzięki!) może dla kogoś będzie to inspiracja. Dla mnie wygląda ciekawie, tak inaczej; pomysł z srebrną listwą wokół ramki na desce bardzo przypomina polifta. Udało ...
stg0 175KM + mod zachowania automatu w 1.8t 150KM
Priwjet! Piękny czarny saabik zawitał na pakiet pod tyutułem: stg0 i modyfikacja zachowania skrzyni automatycznej. W zasadzie to ja miałem zrobić objazdówkę po Polsce - wycieczka w stronę podkarpacia i po drodze ogarnąć temat, ale wyszło inaczej. Może to i dobrze 🙂 Samochód Kamila - ...
P0325 P1351…P1354 P0300 – brak mocy, skopany soft?
Jestem w szoku.. Właściciel saaba chyba też 🙂 Tym bardziej że przejechał 276 kilometrów aby ogarnąć ten przypadek. Dłuższy czas temu kupił auto z informacją od sprzedawcy że 'cewka jest do wymiany'. Wymiana nic nie dała, ECU sypało błędami: Lista dość jasna, wszystkie są ze ...
podniesienie mocy w 1.8t przedlift – stg0 265Nm 180KM
Przywitajmy w gronie zmodyfikowanych saabów z B207 pod maską kolejne 1.8t 🙂 Zawitał do mnie 'Misza' z Puław, naszym celem było lekkie poprawienie osiągów tego nieco-zbyt-ciężkiego kombi, tak aby dawało odrobinę więcej radości z jazdy, choć z tego co słyszałem i tak autko już długo ...
Aero szarpie przy przyspieszaniu… diagnoza i tuning
Trafił do mnie Adrian, seryjnym aero (pozdro!) które na benzynie jechało dobrze, natomiast na lpg poszarpywało przy umiarkowanym i większym obciążeniu. A że ja bardzo lubię instalacje LPG i ich diagnostykę/kalibrację (bo wiem że mogą działać niezauważalnie w aucie i przynosić realne oszczędności, szczególnie z ...
1.8t na stg1 200KM z poliftowym turbo
Cześć, dziś krótki wpis; odwiedził mnie klient ze swoim świeżym nabytkiem, któremu trochę brakowało pary. Jestem pod wrażeniem jak ładne auto, za niewielką kasę można kupić.. w środku jak nowe, ani jednej ryski na konsoli, ba! nawet klawisze nie schodzą! 🙂 Seria: 1.8t 240Nm 150KM, ...
chciałoby się więcej? – stg2 dla 2.0t + wykres
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami... był u mnie SAAB 9-3 2.0t na stg1.. Jeździł długo i zdrowo, aż w końcu.. stg1 się znudziło 🙂 A mowa o tym przypadku: https://www.saabtuning.pl/stg1-b207l-kolejny-ss/ finalnie jednak został zagazowany.. klasycznie - pojawiły się problemy z poszarpywaniem na lpg ...
niby 175KM a jakieś takie słabe..
Pierwszy raz robiłem to w czyimś garażu... 😉 Pacjent: MY04 9-3 SS 2.0t 175KM z instalacją STAGa pod maską, full seria Zadanie: wymiana wtryskiwaczy benzynowych - na poliftowe szare + stg1 i ogarnięcie instalacji gazowej Działania: pierwszym krokiem było ustalenie telefonicznie tej nietypowej operacji, dziwnie ...
[polift] Gra i trąbi BioPower w kombi – jedno auto, 3 paliwa
Hallo 🙂 Takie oto kombi śmiga od kilku dni po Ciechanowie i okolicach z wyższą mocą... Autko mojego kolegi, bardzo zadbane, seryjnie było 2-litrowym BioPowerem w wydaniu 2.0t 175KM, mimo dodatkowych map i ograniczeń związanych z obsługą paliwa e85 - a jest trochę różnic względem zwykłych ...
[polift] saabik 'z chorobą serca’ – naprawa i podniesienie mocy w 2.0t
Wpis 'na gorąco' - dzisiejszy przypadek. Pacjent przyjechał kawał drogi na naprawę, a po uleczeniu także podniesienie mocy. 9-3 SS MY08 czysta seria - 1.8t 150KM 240Nm - poliftowy Szwed, na zegarach 191tys km. objawy: długo kręci aby odpalić na ciepłym silniku (około 10-12s) - ...
9-3 2.0t podniesienie mocy – stg1
Cześć, Co tu dużo pisać, tego akurat wrzucam bo spodobały mi się felgi 🙂 Seria: B207L 175KM 265Nm, full seria, Vector, skrzynia manualna, wersja krótsza i lepsza czyli i=4.05 Fajny, ale brakuje ciemnych szyb, prawda? 😉 Mod: stg1, zapłon pod 95 + dodatkowa mapa zapłonowa ...
Zamulanie automatu? Jest na to sposób 🙂
Hej! Między mapowaniami kolejnych B207 popełniam wpis na temat zachowania skrzyni automatycznej w naszych Saabikach. A mowa oczywiście o 5-biegowym automacie AW55. Swoją drogą jest to skrzynia do której większość ochoczo wlewa syntetyczny olej Ravenol T-IV fluid, czego dokumentacja oficjalnie zabrania i mówi 'tylko mineralny' ...
stg0 – przerabiamy 1.8t na wersję 2.0t
Hej! A dziś zawitał saabik 1.8t z porywającą mocą 150KM uzyskaną z dwulitrowego, doładowanego silnika 😉 na lekkie poprawienie osiągów. z przymrużeniem oka, ale w tamtych latach wolnossące 2.0 generowały 140KM, wiem wiem.. moment nie ten, tylko co to za frajda jeśli kręci się silnik ...
[polift] dlaczego większość gazowników w tym kraju to…
partacze?? gruby tytuł, co? ale po prostu wkurzyłem się bo był to już 3ci bardzo podobny przypadek w tym tygodniu, ten postanowiłem 'udokumentować wpisem' no właśnie.. dlaczego? Dlaczego raz po raz trafiają do mnie 9-3 z problemami po zamontowaniu instalacji LPG? Albo w ogóle ze ...
stg1 dla 2.0t 175KM i słówko o wolnych obrotach
Hallo, Ostatnio chyba jest jakaś faza na czarne 'dziewięć tróje' 🙂 Tu przykład następnego 'zestejdżowanego'. Seria 2.0t 175KM/265Nm Mod: zaktualizowane oprogramowanie + 200KM/320Nm + mapa zapłonowa pod LPG i benzynę 98 + podniesienie wolnych obrotów i przekalibrowany pedał gazu (i kilka innych istotnych zmian :)) W ...
[polift] Kto Panu to tak s.. źle zrobił? 🙂 kombiaczek ze skopanym softem
Hallo! Siedzę w jakimś barze w oczekiwaniu na zregenerowanie lamp w saabiku (wypalone soczewki...) wiec aby nie marnować cennego czasu pomyśłałem że opiszę ciekawy przypadek sprzed kilku tygodni.. 🙂 Trafił do mnie Maciek z fajnym, fajnym kombi z niefajnym, niefajnym softem w ECU. Ogólnie rzecz ...
Padło ECU? Wymiana połączona z stg1 dla 2.0t
Hallo, krótki wpis - parę dni temu trafiło do mnie kolejne uszkodzone ECU z SSa, sypiące błędami, na szczęście za bodaj szóstym razem udało się odczytać zawartość jego pamięci na stole operacyjnym. Klasyczne objawy: https://www.saabtuning.pl/p0606-p0638-p1681-typowy-problem-uszkodzony-sterownik-silnika-ecu/ Celem była wysyłkowa wymiana sterownika tak aby nie programować tego ...
Saab 9-3 2.0t 175KM na stg1
Hej! tym razem czarny Vector z 2.0t i manualną skrzynią biegów, auto technicznie w dobrej kondycji, co tu dużo pisać korekty w normie, jeśli chodzi o osprzęt wszystko wygląda na sprawne, dostało update softu + modyfikację na 200KM 320Nm, boost w normie - 1bar w ...
nietypowe 'plastidipowe’ 1.8t które miało mieć hirscha..
..a go nie miało. Hej, trafiło do mnie dość nietypowo wyglądające autko, wariant mocowy... no cóż miał być soft z 195/200hp, ale w końcu wyszło po zakupie że ślad po tym zaginął.. Ładowało 0,5bar tak więc właściciel udał się do mnie na stg1. I w ...
stg1 w czerwonej strzale 1.8t – wykresy z pomiarów
Hej! Calkiem niedawno, bo dosłownie 15minut temu dostałem wykresy z pomiarów 9-3 na hamowni w wersji 1.8t i moim stg1. Wynik przerósł oczekiwania, choć faktycznie GT20 było regenerowane i naprawdę ładnie ciągnęło do końca (czuć było że nieco lepiej niż w innych saabach). Samochód full ...
[polift] automat 1.8t + stg1 – krótka historia i rezultat z hamowni
Cześć, Krótka historia auta - 2007r. polift, kombi, automat w wersji 1.8t, który jak twierdził poprzedni właściciel miał mieć 200KM, ale jakoś niespecjalnie to jechało. Zostało więc zweryfikowane na hamowni - tu bez wielkiego zaskoczenia wyszło że auto jest czystą serią, a więc z mocą ...
Historia pewnego auta – ciąg dalszy – finał? stg2 z 380Nm 240KM na wałkach Aero
Jak obiecałem tak piszę dalej o 9-3 Adama której poświęciłem trochę czasu 🙂 Jest to ciąg dalszy wpisu: Historia pewnego auta… na początek stg1 z pomiarem na hamowni Więc... po jakiś czasie nawet stg1 zaczyna się nudzić, a że zielone wtryskiwacze już były to został wykonany ...
Automacik 2.0t ze Szwecji na stg1
No i kolejna 9-3 2.0t jeździ po naszych pięknych, dziurawych drogach. Tym razem saab w tej lepszej wersji - przeciwnicy kiedyś się przekonają 😉 czyli ze skrzynia automatyczną Co tu dużo pisać, odczyt, update, modyfikacja i jedziemy z tematem. Od teraz do sprawnego poruszania się ...
Historia pewnego auta… na początek stg1 – pomiar na hamowni
Hej! To będzie pierwsza część wpisu o zaprzyjaźnionym aucie Adama, w którym (później) zostały zrobione większe modyfikacje sprzętowe 🙂 A zaczęło się typowo.. czarne B207L z krótszą manualną skrzynią na GT20 i niebieskich wtryskiwaczach. Czyli full seria. Do tego instalacja LPG oparta na KME Silver ...
[polift] 2008r – 1.8t na 280Nm 180KM i słówko o zapasie mocy
Cześć, A dziś zawitał piękny, czarny, poliftowy sedanik z 1.8t pod maską. Celem było zwiększenie mocy i momentu, ale bez przesady, tylko tak aby trochę przyjemniej poruszało się tą ciężką krową 🙂 Trwałość ponad wszystko. Jakub zdecydował się na modyfikację do specyfikacji 2.0t z lekkim ...
Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja
Hej! Jak wszyscy wiemy... okay, no prawie wszyscy 🙂 softy Hirscha są zablokowane i po odczytaniu softu z ECU okazuje się że nie możemy za wiele..Jest to o tyle istotne że trafiam na ludzi którzy skarżą się, że po założeniu gazu musieli zmienić soft w ...
Czerwone Aero wróciło… – stg1 350Nm
Jakiś czas temu wróciło do mnie czerwone Aero Rafała, naprawdę piękna sztuka.. głównie na weryfikację układu zapłonowego/ustawienia LPG - potworne szarpanie i brak mocy. Pierwszy podejrzany to cewki zapłonowe. Jednak co się okazuje - gazownicy zrobili autokalibrację NA POSTOJU i gotowe. To jest chore, po ...
Vialle LPG V generacji w 1.8t – po raz kolejny
Dzień dobry, Dziś miałem okazję modyfikować SSa 1.8t z holenderskim Vialle, a więc instalacją V generacji (ciekły wtrysk). Podobnie jak przy poprzednich egzemplarzach zamontowane są wtryskiwacze E20, ogarniające 25-30kW/cylinder, co daje teoretyczny maks rzędu 120kW = 163KM. Autko niemal identyczne jak opisywane poprzednio: Saabik z ...
Hirsch stg1 w 1.8t – wymiana wtryskiwaczy pod lpg
Trafił do mnie Bartek z 9-3SC na program i wymianę wtrysków. Standardowo przed rozpoczęciem prac coś mnie tknęło żeby sprawdzić co tam siedzi w ECU, bo auto wygląda podejrzanie dobrze 😉 No i proszę program zablokowany a więc prawdopodobnie to... tak jest! Hirsch stg1 na ...
stg1 do B207L – kolejny SS
Trafił do mnie Mateusz z SSem w kolorze nocturne blue (tak, to sentyment do pierwszego saaba...) w wersji z jasnymi skórkami i B207L pod maską. Standardowe 175KM 265Nm pochodzące z USA. Na krótkiej jeździe testowej potwierdziliśmy - turbo ładowało maksymalnie 0,6-0,7bar od obrotów 2000, czuć ...
Mój królik doświadczalny – trochę większe modyfikacje 🙂
Mam (wreszcie!) trochę wolnego czasu, troszkę gorzej z weną, więc krótko wspomnę o jednym ze swoich samochodów, a co 🙂 9-3 MY03 2.0t z automatem - marzyłem o posiadaniu takiej skrzyni po 115tys km zrobionych manualem (czytaj 'drążek mieszający') w 3 lata w największych warszawskich ...
modyfikacja pod LPG – wtryskiwacze z volvo + podniesienie mocy
Saabik 9-3 2.0t w wersji z kierownicą po złej stronie 🙂 modyfikacja zakładała późniejszą instalację LPG, tak więc zaczęliśmy od odczytu aktualnego softu - zwykłe, stockowe 175-konne B207L oraz wymiany wtryskiwaczy na... inne niż zielone 😉 Pod maskę wleciały wtryskiwacze pomarańczowe, pochodzące z volvo z ...
Tym razem nie SAAB 9-3 a VECTRA C z 2.0t pod maską
A dziś dla odmiany łopel vectra z silnikiem saaba.. Z właścicielem po kilku dłuuuugich rozmowach telefonicznych i ustaleniu szczegółów ostatecznie udało się spotkać w Puławach celem odczytu softu z ECU do mocniejszej przeróbki. Soft full stock czyli 175KM 265Nm, aczkolwiek z uwagi na drobne różnice ...
Czerwone 'Oreo’ i jego sonda lambda nr2 – P0420
A dziś trafiło się czerwone Aero (jakiego sam szukam od kilku miesięcy... i znaleźć nie mogę..) z drobnym problemem - mianowicie błąd sondy za katalizatorem. Właścicielowi zależało przede wszystkim na zgaszeniu checka - P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej progu. Kod ten oznacza że katalizator ...
Merlot red w wersji Aero.. 🙂 250KM 370Nm automat
A dziś będzie o 9-3 mojego kolegi, także mocno siedzącego w temacie saabów 🙂 Piękny kolorek zwany 'merlot red', jaki kiedyś miałem - Bordowa 9-3 czyli Szwed na sterydach, ale tym razem w jedynej słusznej wersji czyli Aero. Samochód wyposażony w automat (przy tej mocy ...
Mocy przybywaj – B207R @ 380Nm 245KM
Przyszła kolej na ponowne spotkanie, z właścicielem pięknego 9-3 Aero. Po ogarnięciu problemów technicznych z hardware/ECU nadszedł czas na modyfikację. Samochód bardzo zadbany, w wersji ze skrzynią manualną i po wymianie części cewek zapłonowych dobrze rokował 🙂 Udało się osiągnąć bezpieczne 380Nm i 245KM, program ...
„Paaaanie… 1.8t w cztery osoby nie jedzie”
Z rozmowy z klientem zapamiętałem właśnie takie zdanie... No cóż, a jak ma jechać 1.8t z mocą ~150KM gdzie samo auto waży 1650kg + 350kg żywca na pokładzie.. razem mamy dwie tony! Także jakby nie patrzeć stosunek mocy silnika do masy pojazdu jest raczej na ...
Manual Nocturne Blue vs. Arcowy automat
Dziś trafiła do mnie niebieska 'dziewięćtrójeczka' z roku 2004, a więc jeszcze niespecjalnie tykanego przez inżynierów-księgowych. Po krótce autko przeszło upgrade z całkiem żwawego 2.0t do stg1, bez jakichkolwiek modyfikacji sprzętowych, poza wyminą oleju i filtra powietrza. W efekcie mamy tu 'stockowe' 200KM i dające ...
Saabik z instalacją V generacji – Vialle
Pod moje skrzydła trafiło kolejne autko, tym razem jest to czarny Vector w rzadko spotykanej wersji 1.8 t z fabryczną instalacją Vialle V generacji. Autko pochodzi z Holandii i prezentuje się całkiem okazale: Pod maską nie znajdziemy żadnego parownika, do silnika podawany jest ciekły gaz ...
Bordowa 9-3 czyli Szwed na sterydach
Dzień dobry, dziś przyszłą pora na modyfikację mojego autka, sprowadzonego ze Szwecji, w stanie wymagającym mechanicznego dopieszczenia; o ile blacharsko samochodzik wygląda świetnie ze względu na rzadki kolor oraz lakier w dobrym stanie - żaden element karoserii nie był ponownie lakierowany to mechanicznie było nieco ...
[Polift] Vector Sport z B207R na hybrydzie TD04L-18T
Poliftowy Vector Sport, czyli autko które niby 'nie jest Aero', ale pod maską ma B207R 🙂 Pierwszy raz trafiło do nas m. in na diagnostykę, na której wyszło że mapsensor pokazuje 111kPa na zgaszonym silniku (a powinien ok 100), przez co pojawia się problem z ...