Po krótce o przypadku jak w temacie, czyli auto nie zgłasza błędów, ale traci moc, mniej więcej w taki sposób:
- Raz jedzie dobrze, raz jakby na 'pół gwizdka’
- Turbo nie ładuje w ogóle – nie słychać jego pracy
- Turbo niedoładowuje – częściowa utrata mocy/momentu/ciśnienia doładowania
Jeśli Twój saabik zmaga się z podobnymi problemami, to na 70% będzie to problem z zaworem doładowania znajdującym się przy gruszce turbiny, zaworek na 3 wyjścia na wężyki + gniazda, jego producentem jest Pierburg (#12787706), a wygląda tak:
Auto może nie wyświetlać kontrolki check engine w ogóle! Jeśli jednak wyświetli błąd będzie to P0244 lub P0245.
Drugi zawór do sprawdzenia w powyższym przypadku jest niemal identyczny, a jednak o innym numerze #55354158 i znajduje się po lewej stronie przepustnicy.
Oczywiście podstawą działania systemu sterownia doładowaniem są szczelne wężyki podciśnień do tych zaworków, a więc koniecznie robimy próbę szczelności.
Polecam kupować nowe, oryginalne zawory – koszt 90-150zł, w porównaniu z niepewnymi używkami 'po pięć dyszek’ to dobry interes.
Pozostałe możliwe przyczyny to m. in:
-nieszczelny intercooler (bardzo często wywala błąd P0101 – błędnie informując o usterce przepływomierza)
-luz na ośce turbiny (przytarta/stawia duży opór) – do regeneracji/wymiany
-uszkodzony przepływomierz lub przepustnica
-nieszczelny zawór DV – https://www.saabtuning.pl/dlaczego-auto-ma-slaby-dol-pozne-wstawanie-turbo/
-problemy z układem paliwowym (za niskie ciśnienie paliwa)
Wpis jest powiązany z:
Pozdrawiam 🙂