Cześć,
Zamieszczam swoje luźne spostrzeżenie na przykładzie już kilku aut z (tfu!) 'manualem’ haha 🙂
Otóż zdarzają się auta, w których sprzęgło bierze wysoko, jakby 'na ostatnim centymetrze’. Nie ślizga się, nie przypala. Ale pracuje jakoś tak dziwnie…
Często powodem jest takie małe cudo które wspomaga hydraulikę – mianowicie sprężyna sprzęgła mocowana przy pedale.
Sprężynka po tysiącach cykli pracy sklepuje się, a przez to nie pracuje już tak dobrze.
Poniżej zdjęcia starej i nowej.
Nowa oryginalna na dzień dzisiejszy kosztuje około 135zł, nawet bezpośrednio w ASO 🙂 nr części #9191365
Wymiana jest dość prosta, trzeba ją ścisnąć, wysunąć, wymienić.
Zwracam uwagę na metalowe 'panewki’ które umieszczamy na plastkowych końcach mocowań nowej. Bez tego 'sprzęgło’ bardzo skrzypi 🙂
Temat był także poruszany na saabklubie, warto poczytać: http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=218&topic=162119.0
Po zmianie czuć poprawę modulacji pedału. Pracuje w szerszym zakresie, płynniej, jakoś tak.. łatwiej je wyczuć
PS. Jeśli sprzęgło jest już kiepskie (cienka tarcza, słaby docisk, co gorsza ślizganie się) wymiana nic nie da 🙂
U mnie wygląda to tak samo, a nawet jest jeszcze bardziej ściśnięta