No i na koniec piątkowego dnia roboczego taki oto wykresik 🙂
Pacjent to 1.8t 150KM z Wrocka, wersja z baaardzo długą 6biegową skrzynią (polift) więc totalnie zamulona, za to mega ekonomiczna:
- ok 1750rpm@100km/h,
- ok 2500rpm @ 140km/h
- i odpowiednio ok 3600rpm@200km/h – wskazówka obrotomierza w pionie, a prędkościomierza 'leży’ 🙂
Autko po wymianie rozrządu oraz sprzęgła, wraz z całą rodzinką (pozdrawiam serdecznie!) trafiło do nas przedwczoraj na diagnostykę czy wszystko gra i potem strojenie, z wymianą turbo.
Pod maskę wpadło więc:
- TD04L-14T z B207R
- FMIC 550×230 by fmic.pl
- pucha dolotowa z B207R
I zaczeliśmy strojenie. Standardowo szare wtryskiwacze wymagały kilku korekt – często w tych autach niedolewają, prawdopodobnie przez przypychające się malutkie otworki – tak statystycznie trzeba na nich dolewac ok 4% względem tego co założył sobie lata temu producent żeby actual AFR i target były pokryte 🙂
Przy strojeniu ujawniło się niedomaganie cewki zapłonowej i świec -> wpadła wiec nowa na 3ci cylinder oraz komplet świeżych NGK.
Efekty na załączonym obrazku, paliwko niestety raczej słabe bo tylko 95 oktan, z lekką domieszką 98 więc trzeba było trochę korygować zapłon z dołu, ale górą jest przyjemnie 🙂 pomiar na 3cim biegu, na 4tym wstaje oczywiście szybciej (brak dziś miejsca na takie pomiary)