Ostatni saabik w tym roku – poliftowe SC 2.0t w wersji non-biopower ze Szczecina 🙂
Samochód z wadą głowicy co wyszło na pierwszym spotkanu – niska kompresja na zimnym/uklepane gniazda zaworowe, czyli typowy problem modeli 2007+ 🙂
A zakres prac przy tym aucie zakładał m. in:
- remont głowicy
- montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
- turbo hybryda
- bov by properfekt
- downpipe/inny wydech
- wymianę sprzęgła
Czyli temat ograny jak akordeon… 🙂
Zobaczcie na foto jak sklepane są gniazda zaworowe – niektóre zawory sie zapadły, a niektóre stoją niedomknięte 🙂
Jako że auto docelowo będzie prawdopdobnie robione na 320+ KM – bo szczerze, biorąc pod uwagę 330KM u brata nie wierzę że Przemkowi to wystarczy na długo haha – to głowica wpadła przedliftowa z wałkami B207R – jest wykonana z mocniejszych materiałów – oczywiście po kompletnej obróbce – są mocniejsze 🙂
Zamontowaliśmy pod maską:
- Wtryskiwacze 525cc by bosch
- Turbo TD04L-16T 6cm/11 łopat
- długie 3″ DP by bizongarage
- Sprzęgło – nowe koło dwumasowe + kompletny kit z 2.8T
- Intercooler póki co seria – pewnie wkrótce go rozsadzi 🙂
Saabina wystrojona, trochę zeszło z kalbracją doładowania, ale efekt końcowy myślę że 'przyjemny’. Autko znacznie odżyło 🙂
Taki 'prezencik na święta’ bo wyrobiliśmy się w 3 dni 🙂
Wesołych!