Dzień dobry,
Jakiś tydzień temu robiliśmy swap mojego Ich Blue 9-3 2009r na wersję ze skrzynią automatyczną – jazda manualem już się znudziła, a przy daily jednak komfort ma ogromne znaczenie 🙂 poza tym – operacja wykonywana 'tak z czystej ciekawości’ i dla chęci dalszego rozwoju 🙂 dziś mogę napisać że zakończona 100% powodzeniem – swapa opiszemy innym razem, a teraz…
..przy okazji robienia konwersji wydedukowałem jak dołożyć tryb Sport – pewnie niektórzy zauważyli że część aut go ma, a część jest wykastrowana, a chciałoby się mieć, prawda? 🙂
Co on daje? Posłużymy się opisem z WISa:
Tak więc zyskujemy:
- inny program zmiany biegów
- częstsze spinanie lockupa
- redukcje/z hamowaniem silnikiem
czyli wszystko co jest potrzebne aby skrzynia przestała być tak 'miękka’ a nadała trochę więcej dynamiki, w razie potrzeby.
W zasadzie cała odpowiedź jak to zrealizować mieści się na screenach, dołączam dla chcących pokombinować schemat kostki BCM oraz 'Switch Panel’
Jak widać na dołączonych obrazkach fabrycznie idzie tam kabel w kolorze BU/VT czyli jak dobrze pamiętam niebiesko-fioletowy
Jak to wykonać w praktyce? W zasadzie całość operacji sprowadza się do:
- dołożenia kabla pomiędzy pinem 5 w kostce z foto / pod panelem, a pinem 23 w BCM czyli 'za skrzynką bezpieczników’.
- aby ten kabel dołożyć trzeba zdemontować osłonę 'nad pedałami’
- wymianie panelu na taki z przyciskiem Sport
- zaprogramowania BCM techem i odpowiedzenia 'tak’ na pytanie czy auto jest wyposażone w przycisk 'sport’
Poniżej zdjęcia co by przenieść schematy na rzeczywistość – rozebrana kostka BCM oraz panelu. Kabel da się spokojnie przeprowadzić nad pedałami i w desce, bez konieczności jej demontażu oczywiście
Oraz efekt końcowy, działa pięknie 🙂
Całość operacji oceniłbym na 1h, najwięcej schodzi z rozbiórką kostek
Można to też połączyć z dołożeniem klawiszy manetek/sterowania skrzynią w kierownicy, ale jest to zupełnie inna sprawa.
Pozdrawiam!