[Polift] mały bonusik czyli dołożenie klawisza / trybu 'Sport’ w automacie

Dzień dobry,

Jakiś tydzień temu robiliśmy swap mojego Ich Blue 9-3 2009r na wersję ze skrzynią automatyczną – jazda manualem już się znudziła, a przy daily jednak komfort ma ogromne znaczenie 🙂 poza tym – operacja wykonywana 'tak z czystej ciekawości’ i dla chęci dalszego rozwoju 🙂 dziś mogę napisać że zakończona 100% powodzeniem – swapa opiszemy innym razem, a teraz…

..przy okazji robienia konwersji wydedukowałem jak dołożyć tryb Sport – pewnie niektórzy zauważyli że część aut go ma, a część jest wykastrowana, a chciałoby się mieć, prawda? 🙂

Co on daje? Posłużymy się opisem z WISa:

Tak więc zyskujemy:

  • inny program zmiany biegów
  • częstsze spinanie lockupa
  • redukcje/z hamowaniem silnikiem

czyli wszystko co jest potrzebne aby skrzynia przestała być tak 'miękka’ a nadała trochę więcej dynamiki, w razie potrzeby.

W zasadzie cała odpowiedź jak to zrealizować mieści się na screenach, dołączam dla chcących pokombinować schemat kostki BCM oraz 'Switch Panel’

Jak widać na dołączonych obrazkach fabrycznie idzie tam kabel w kolorze BU/VT czyli jak dobrze pamiętam niebiesko-fioletowy

Jak to wykonać w praktyce? W zasadzie całość operacji sprowadza się do:

  • dołożenia kabla pomiędzy pinem 5 w kostce z foto / pod panelem, a pinem 23 w BCM czyli 'za skrzynką bezpieczników’.
  • aby ten kabel dołożyć trzeba zdemontować osłonę 'nad pedałami’
  • wymianie panelu na taki z przyciskiem Sport
  • zaprogramowania BCM techem i odpowiedzenia 'tak’ na pytanie czy auto jest wyposażone w przycisk 'sport’

Poniżej zdjęcia co by przenieść schematy na rzeczywistość – rozebrana kostka BCM oraz panelu. Kabel da się spokojnie przeprowadzić nad pedałami i w desce, bez konieczności jej demontażu oczywiście

 

Oraz efekt końcowy, działa pięknie 🙂

Całość operacji oceniłbym na 1h, najwięcej schodzi z rozbiórką kostek

Można to też połączyć z dołożeniem klawiszy manetek/sterowania skrzynią w kierownicy, ale jest to zupełnie inna sprawa.

Pozdrawiam!