Dzień dobry bardzo 🙂 dziś będzie króciutko o błędzie P0325 w naszych SSach.
Błąd ten często powiązany jest z P1312 oraz P1334, reakcją systemu jest obcięcie momentu obrotowego do 170Nm, a więc odcięcie turbo, braki mocy, podaję możliwe przyczyny występowania:
- zamienniki cewek zapłonowych. Ma być oryginał i koniec dyskusji
- uszkodzona wiązka do czujnika spalania stukowego – to czarne plastikowe cudo dokręcone do vacuum pompy
- zużyte świece zapłonowe – powinny być NGK PFR6T-10G lub BCPR7ES
- i najczęstsza przyczyna jaką spotykam: nieodpowiednia wersja softu w ECU do konfiguracji auta
Myślę że warto wyjaśnić ostatni punkt, otóż w latach 2003-2004 występował inny moduł niż w późniejszych. A mowa o tym czarnym czymś przy pompie vaccum:
Początkowo moduł był 'analogowy’ potem 'cyfrowy’. Trafiłem ostatnio Aero, które wg VINu MY03, natomiast ktoś wymienił sterownik silnika na taki z Aero z 2005 roku, parując go jedynie TECHem.
W tej sytuacji sterownik oczekuje innych sygnałów z modułu, dlatego wyrzuca błędy. I uprzedzając pytanie – wymiana modułu na ten z rocznika odpowiedniego do software jakimś tam rozwiązaniem jest, ale nie do końca poprawnym, bo pomiędzy poszczególnymi rocznikami było bardzo dużo drobnych różnic w kalibracji map itd. Należałoby zmienić oprogramowanie na poprawne do wersji auta wg. nr VIN.
Dla potomnych – podaję prawidłowy nr wg. katalogu Saaba, nazywa się to 'Jonization module’:
dla wersji MY2003-MY2004:
#12787708
oraz MY2005-MY2011:
#55352173
Wyglądają tak samo, a jednak są inne 🙂 Trochę podobnie jak z zaworkami doładowania – przy gruszce turbo i przepustnicy.
1 thoughts on “P0325 – błąd modułu zapłonowego – ion sensing”
Możliwość komentowania jest wyłączona.