Naprawa / wymiana głowicy w B207 – jak to wygląda od środka?

Gdyby ktoś był ciekaw jak wygląda B207/Z20NET 'w środku’ – poniżej hmm 'fotorelacja’ z naprawy usterki dokładniej takiej jak opisywałem swego czasu pod poniższym linkiem:

https://www.saabtuning.pl/polift-dlugo-kreci-ciezko-odpala-typowa-usterka-modeli-2007/

Właściciel (pozdro Marcin!) miał już drugą głowicę, którą oddaliśmy do sprawdzenia/naprawy, obróbki i przygotowania do montażu. Zadanie polegało na jej wymianie, czyli z uszkodzonej na 'już naprawioną’, bo tak jest szybciej 🙂 po co uziemiać auto na ponad tydzień.

Do demontażu 'czapki’ trzeba oczywiście zdjąć turbo, kolektor dolotowy, wydechowy, rozpiąć rozrząd i tak dalej. Pracy jest naprawdę sporo 🙂

Na foto widać, że 'ktoś już tam był’. Silikon. Wszędzie silikon…

Powierzchnię bloku oczywiście oczyściliśmy, wszystko zostało złożone na oryginalnych częściach – włącznie z nowymi, oryginalnymi śrubami do głowicy.

Przy okazji mieliśmy też wymienić wtryskiwacze gazowe, bo poprzednie nie ogarniały mocy auta (hybryda 16T, 440cc) i trzeba było podpierać się benzyną oraz przygotować kolektor dolotowy z poprawionymi wkrętkami (ach Ci gazownicy..).

Po wszystkim odpala zdecydowanie lepiej i pracuje wręcz aksamitnie równo, 'gładko’ 🙂 kompresja 'na zimnym’ wróciła.
Jest to częsty problem w poliftach, a w szczególności (co nie znaczy 'wyłącznie’) w wersjach 'non-BioPower’.

Większość aut z lat MY2007-2011 na rynku jest już po naprawie tej usterki (lub wymianie silnika).

PS. Nigdy nie kupujcie MY2007+, którego właściciel wcześniej 'rozgrzał’, albo 'odpalił tylko na chwilkę’ 🙂

Po 'objawy’ zapraszam do linku powyżej, tam temat został szerzej opisany.