Dziś przyjechał klient z Łodzi z problemem nierównej pracy silnka. Auto po wymianie rozrządu, całkiem niedawnej, rzekomo ustawione na niebieskich blokadach. B207L.
W czym rzecz?
Luzuję wałki, kręcę wałem korbowym, a tu wałki jakimś cudem nadal się kręcą… WTF!? Wyobraźcie sobie zdziwienie 🙂
Co się okazało?
Pewien okoliczny 'serwis’ zamontował rozrząd z silnika Z22SE opla. Konstrukcja B207/Z20NET bazuje na tym silniku, została m. In pomniejszona o 0.2l i wiele części pasuje, ale oczywiście nie wszystkie…
W tym przypadku koła zębate wałków mają klin, którego w 2.0 brak 🙂 a w związku z tym nie da się obrócić koła zębatego względem wałka, czyli:
NIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ POPRAWNEGO USTAWIENIA ROZRZĄDU
Auto unieruchomione, czeka na nowe koła, klient dostał zastępczego ssa 🙂
Na foto koło z22se vs b207 (zużyte)
Co za partacze..