9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

Mazurskie klimaty – Aero Krzysztofa – oględziny stanu auta + program + strojenie LPG

Hej, jakiś czas temu wreszcie udało się spotkać z Krzysztofem z okolic Giżycka, przyznaję – męczyłeś mnie wiadomościami 'kiedy, kiedy…?’ 🙂 ale na dobre to wyszło haha. W ogóle spotkanie to jest skutkiem choroby zakaźnej o potocznej nazwie 'SAAB 9-3 SS’, bo spotkaliśmy się już kilka miesięcy temu, gdzie do porządku doprowadzone zostało auto jego Read more about Mazurskie klimaty – Aero Krzysztofa – oględziny stanu auta + program + strojenie LPG[…]

wykres

stg1 w czerwonej strzale 1.8t – wykresy z pomiarów

Hej! Calkiem niedawno, bo dosłownie 15minut temu dostałem wykresy z pomiarów 9-3 na hamowni w wersji 1.8t i moim stg1. Wynik przerósł oczekiwania, choć faktycznie GT20 było regenerowane i naprawdę ładnie ciągnęło do końca (czuć było że nieco lepiej niż w innych saabach). Samochód full seria 🙂   Zamieszczam za zgodą drajwera. Warunki pomiaru z Read more about stg1 w czerwonej strzale 1.8t – wykresy z pomiarów[…]

[Polift] Saabinka Bartka z okolic Bydgoszczy

Saabinka Bartka z okolic Bydgoszczy, seryjnie: Pół-lift 1.8t 150KM nonbiopower, 5b długi manual (100km/h @ 2000rpm) 🙂 przy tej mocy totalny mułek od 4tego biegu wzwyż, mimo tych deklarowanych 240Nm 🙂 Auto trafiło do nas już po wymianie rozrządu, sprawdziliśmy osprzęt, zrobiliśmy porządek m. in z aktuatorem i zabraliśmy się za mody. A tu zonk. Read more about [Polift] Saabinka Bartka z okolic Bydgoszczy[…]

stg0 – przerabiamy 1.8t na wersję 2.0t

Hej! A dziś zawitał saabik 1.8t z porywającą mocą 150KM uzyskaną z dwulitrowego, doładowanego silnika 😉 na lekkie poprawienie osiągów. z przymrużeniem oka, ale w tamtych latach wolnossące 2.0 generowały 140KM, wiem wiem.. moment nie ten, tylko co to za frajda jeśli kręci się silnik coraz wyżej, a ta krowa wcale nie jedzie lepiej.. jak Read more about stg0 – przerabiamy 1.8t na wersję 2.0t[…]

P0325 – błąd modułu zapłonowego – ion sensing

Dzień dobry bardzo 🙂 dziś będzie króciutko o błędzie P0325 w naszych SSach. Błąd ten często powiązany jest z P1312 oraz P1334, reakcją systemu jest obcięcie momentu obrotowego do 170Nm, a więc odcięcie turbo, braki mocy, podaję możliwe przyczyny występowania: zamienniki cewek zapłonowych. Ma być oryginał i koniec dyskusji uszkodzona wiązka do czujnika spalania stukowego Read more about P0325 – błąd modułu zapłonowego – ion sensing[…]

Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie

Cześć, Widzę że sporo ludzi szuka informacji na ten temat, więc popełniam drobny wpis w temacie, z własnych doświadczeń 🙂 Możliwe przyczyny wypadania zapłonu: zużyte lub niewłaściwe świece zapłonowe wyeksploatowane cewki zapłonowe, przebicia zaśniedziałe styki cewek i/lub np. wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworów na świece/cewki uszkodzony moduł wykrywający wypadanie zapłonu nieoryginalne cewki (nawet nowe Read more about Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie[…]

Klekotanie silnika.. – dziwne dźwięki z głowicy i ich zaskakująca przyczyna

Cześć, krótko opiszę całkiem ciekawy case dotyczący dziwnych dźwięków z silnika – od razu na wstępie podziękowania dla Mariusza za materiały do wpisu, dobra robota! 🙂 Otóż miałem okazję 'zostać przewiezionym’ poliftem w którym ewidentnie coś klekotało/stukało/cykało pod maską. Po jej otwarciu i nasłuchiwaniu dźwięk wydobywał się jakby z głowicy – z okolic wałka dolotowego; Read more about Klekotanie silnika.. – dziwne dźwięki z głowicy i ich zaskakująca przyczyna[…]

Zamulanie automatu? Jest na to sposób :)

Hej! Między mapowaniami kolejnych B207 popełniam wpis na temat zachowania skrzyni automatycznej w naszych Saabikach. A mowa oczywiście o 5-biegowym automacie AW55. Swoją drogą jest to skrzynia do której większość ochoczo wlewa syntetyczny olej Ravenol T-IV fluid, czego dokumentacja oficjalnie zabrania i mówi 'tylko mineralny’ 🙂 I myślę że producent wie co mówi, bowiem skrzynia Read more about Zamulanie automatu? Jest na to sposób 🙂[…]

MY2006 1.8t FM57 z LPG z paroma problemami :)

MY2006 1.8t FM57 z LPG 🙂 Autko trafiło do nas już z jakimś programem (takim sobie, może ze 185-190KM by wypluł), z informacją że na benzynie mocno wypada zapłon, a na LPG silnik też nie do końca pracuje jak powinien. Diagnostyka wykazała kilka nieszczelnośći, m. in pęknięta rura pomiędzy turbo a intercoolerem – dziura pod Read more about MY2006 1.8t FM57 z LPG z paroma problemami 🙂[…]

Cewki SAAB 9-3 2.0t B207

Często pytacie gdzie kupić oryginalne cewki do B207, poniżej linki do sklepów 🙂 (kliknięcie otwiera stronę w nowej karcie, kolejność przypadkowa) SAABIX.pl SWEDEN-PARTS.pl DRAKEN.com.pl Nr katalogowy: 12787707, producent Mitsubishi H6T6 – mają napisy w odróżnieniu do większości zamienników UWAGA: Cewki inne niż ori wywalają błędy, „ogłupiają” sterownik, możliwe są sytuacje typu 'zapłon jest okay, a Read more about Cewki SAAB 9-3 2.0t B207[…]

Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce!

Wiele osób zwiększa moce swoich samochodów, zdaje się w nieskończoność, dbając jakby o przyspieszenia i masaż pleców przy wciśnięciu pedału gazu do tzw. deski, a zapomina o czymś równie ważnym… O HAMULCACH Ci którzy mieli okazję znaleźć się w sytuacji typu 'tnę lewym na A-dwójce i nagle tir zajeżdża mi drogę’ z pewnością przeżyli chwile Read more about Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce![…]

P0033 – błąd zaworu bocznikowego – bypass turbo, dv

Hej, wielokrotnie spotykam się z tym błędem w saabinach, tak więc wpada dziś kolejny wpis który – mam nadzieję – komuś pomoże 🙂 A więc od początku, do 'strony zimnej’ turbiny dokręcony jest zawór dv – dump valve, nazywany także zaworem 'bypass turbo’. Zawór ten występuje zawrówno w turbinach GT20 jak i tych od MHI/Mitsubishi, Read more about P0033 – błąd zaworu bocznikowego – bypass turbo, dv[…]

P0325 P1351…P1354 P0300 – brak mocy, skopany soft?

Jestem w szoku.. Właściciel saaba chyba też 🙂 Tym bardziej że przejechał 276 kilometrów aby ogarnąć ten przypadek. Dłuższy czas temu kupił auto z informacją od sprzedawcy że 'cewka jest do wymiany’. Wymiana nic nie dała, ECU sypało błędami: Lista dość jasna, wszystkie są ze sobą powiązane – dotyczą układu zapłonowego. Diagnoza telefoniczna zakładała że prawdopodobnie Read more about P0325 P1351…P1354 P0300 – brak mocy, skopany soft?[…]

i znów merlot red – saabina, w której druciarz wymyślił jak tanio podnieść moc

Witajcie! Praca wre, czasu mało ale przypomniało mi się auto gdzie ktoś próbował podnieść moc/moment bez korekty software 🙂 Zacznijmy od tego że tą saabina w naprawdę spoko stanie, zadbana, i ze wszystkich oglądanych 1.8t wydawała się najmocniejsza.. słusznie 🙂 Spotkaliśmy się na działce, zapieliśmy laptopa i przy logowaniu wyszło że o ile sterownik silnika Read more about i znów merlot red – saabina, w której druciarz wymyślił jak tanio podnieść moc[…]

[polift] 2008r – 1.8t na 280Nm 180KM i słówko o zapasie mocy

Cześć, A dziś zawitał piękny, czarny, poliftowy sedanik z 1.8t pod maską. Celem było zwiększenie mocy i momentu, ale bez przesady, tylko tak aby trochę przyjemniej poruszało się tą ciężką krową 🙂 Trwałość ponad wszystko. Jakub zdecydował się na modyfikację do specyfikacji 2.0t z lekkim bonusikiem. Początkowo boost 0,4bar, a więc typowo dla wersji 240Nm Read more about [polift] 2008r – 1.8t na 280Nm 180KM i słówko o zapasie mocy[…]