9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

Padło ECU? Wymiana połączona z stg1 dla 2.0t

Hallo, krótki wpis – parę dni temu trafiło do mnie kolejne uszkodzone ECU z SSa, sypiące błędami, na szczęście za bodaj szóstym razem udało się odczytać zawartość jego pamięci na stole operacyjnym. Klasyczne objawy: https://www.saabtuning.pl/p0606-p0638-p1681-typowy-problem-uszkodzony-sterownik-silnika-ecu/ Celem była wysyłkowa wymiana sterownika tak aby nie programować tego już techem, tylko przykręcić nowy i jechać, połączona z update Read more about Padło ECU? Wymiana połączona z stg1 dla 2.0t[…]

chciałoby się więcej? – stg2 dla 2.0t + wykres

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami… był u mnie SAAB 9-3 2.0t na stg1.. Jeździł długo i zdrowo, aż w końcu.. stg1 się znudziło 🙂 A mowa o tym przypadku: https://www.saabtuning.pl/stg1-b207l-kolejny-ss/ finalnie jednak został zagazowany.. klasycznie – pojawiły się problemy z poszarpywaniem na lpg (zapętlanie); jako lekarstwo zastosowaliśmy zielone wtryskiwacze. No ale że same Read more about chciałoby się więcej? – stg2 dla 2.0t + wykres[…]

Garść informacji o wtryskiwaczach benzynowych w SAABie 9-3 => niebieskie, zielone, szare, 440cc, 630cc

Cześć, Zauważyłem że część osób 'gubi się’ i dopytuje o co chodzi z tymi 'wtryskami’. Pewnie to po części zasługa mojego chaotycznego stylu pisania – no cóż pisarzem nie jestem, słaby ze mnie kucharz, ale.. poniżej 'mini kompendium’ 😉 Stosowane seryjnie w silnikach B207: Wtryskiwacze niebieskie: wydajność: 268cc producent: Siemens nr części: #12790825 złącze: Mulltec Read more about Garść informacji o wtryskiwaczach benzynowych w SAABie 9-3 => niebieskie, zielone, szare, 440cc, 630cc[…]

Zaemontowyać staerowniki z Aero do zwykłych wersji? W żadnym wypadku. A komu to potrzebne..

Cześć, tytuł nawiązuje oczywiście do 'kultowego’ zalegizować marihunaen’ 😉 postanowiłem zrobić wpis typu ’jak nie tuningować saabów’. będzie wyjątkowo krótko… Dowiedziałem się od klienta, w jaki sposób robi to pewna znana firma z południa serwisująca SAABy. Z natury jestem dociekliwy; Informację postanowiłem zbadać. Oto zrzut z konwersacji po moim 'zaczepnym’ pytaniu: (i tu nastała cisza). Read more about Zaemontowyać staerowniki z Aero do zwykłych wersji? W żadnym wypadku. A komu to potrzebne..[…]

P0244 – błąd zaworu ciśnienia doładowania

Dzisiaj będzie krótko o błędzie P0244, który jest zmorą saabów z pierwszych lat produkcji. Co on oznacza? Trionic wykrywa nieprawidłową pracę zaworu ciśnienia doładowania – tego przy turbo = Pierburg #12787706 Przyczyny jego występowania są trzy: Nieszczelności – zmurszałe przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe, brak obejmy docikającej przewód itp Zawór faktycznie jest uszkodzony przez co turbo niedoładowuje lub Read more about P0244 – błąd zaworu ciśnienia doładowania[…]

Regulator ciśnienia paliwa 3.5bar – alternatywa dla wymiany wtryskiwaczy ?

Po długich poszukiwaniach, godzinach researchu, kontatów z intercars, interauto, żmudnym przeglądaniu allegro, katalogów producentów, zasięganiu info w serwisach…. po długich kombinacjach…informuję iż: da się zdobyć regulator ciśnienia paliwa, który utrzyma ciśnienie 3.5bar zamiast 3.0bar na listwie paliwowej 🙂 wohoo! Porównanie – 3.0 vs 3.5 bar. Poza innymi kolorami jest identyko, uszczelki pasują Siedziałem nad tematem Read more about Regulator ciśnienia paliwa 3.5bar – alternatywa dla wymiany wtryskiwaczy ?[…]

Błękitne cacko na stg2 – celujemy w 240KM

Pacjent: 9-3 SS przedlift 1.8t 150KM 5MT i=3.82, czyli 'długa piątka’ Autko w pięknym, rzadko spotykanym kolorku, trafiło do nas ponownie, tym razem na zrobienie kilku porządków z uszczelkami. mianowicie pojawił się wyciek z uszczelniacza wału i pokrywki rozrządu, a dodatkowo dawał już o sobie znać napinacz rozrządu głównego, przez co przy odpalaniu silnika słychać Read more about Błękitne cacko na stg2 – celujemy w 240KM[…]

Pęknięta płoza balansu – cykanie

Jak to zwykle bywa po ok. 150-250tys km w saabie zaczyna się cykanie, szczególnie na zimnym silniku, dochodzące z okolic koła po stronie pasażera. Co to takiego? A no rozrząd balansu. EDIT: Dodałem kolejny wpis, w którym słychać jak brzmi uszkodzony rozrząd, link tutaj Generalnie łańcuchy są dwa – pierwszy (ten 'płycej’) to główny rozrząd Read more about Pęknięta płoza balansu – cykanie[…]

niby 175KM a jakieś takie słabe..

Pierwszy raz robiłem to w czyimś garażu… 😉 Pacjent: MY04 9-3 SS 2.0t 175KM z instalacją STAGa pod maską, full seria Zadanie: wymiana wtryskiwaczy benzynowych – na poliftowe szare + stg1 i ogarnięcie instalacji gazowej Działania: pierwszym krokiem było ustalenie telefonicznie tej nietypowej operacji, dziwnie tak jakoś na 'obcym terytorium’, – dostałem zaproszenie w odpowiedzi Read more about niby 175KM a jakieś takie słabe..[…]

Żarówki lamp przednich, żarówki lamp tylnych – zbiór informacji

Przy okazji wymiany tylnych lamp w moim SSie na poliftowe okazało się że kilka żarówek jest spalonych. Także wrzucam wpis z informacją jakie mamy żarówki w saabie – przyda mi się to na przyszłość, a może komuś jeszcze 🙂 Przednie lampy zwykłe: mijania – H7 drogowe – H7 pozycyjne – W5W kierunkowskaz – PY21W pomarańczowe Read more about Żarówki lamp przednich, żarówki lamp tylnych – zbiór informacji[…]

stg1 dla 1.8t z ciekawą stylizacją :) karbon, chrom i inne radio

Hallo, na stg1 zawitał Mateusz swoim 150-konnym 1.8t z LPG, które trochę pomodzono wewnątrz 🙂 Wrzucam galerię fotek (jeszcze raz dzięki!) może dla kogoś będzie to inspiracja. Dla mnie wygląda ciekawie, tak inaczej; pomysł z srebrną listwą wokół ramki na desce bardzo przypomina polifta. Udało się też założyć aftermarket stereo, zachowując dźwięki kierunnkowskazów 🙂 Ale Read more about stg1 dla 1.8t z ciekawą stylizacją 🙂 karbon, chrom i inne radio[…]

Gdy sprzęgło się ślizga – mocniejsze opcje do 9-3 z B207 skrzynie 5-biegowe i 6-biegowe

Hej, ostatnio często na grupie wsparcia technicznego – na którą serdecznie zapraszam – link: https://www.facebook.com/groups/saabtuning – poruszany był temat wzmocnionego sprzęgłą do B207. Ten wpis powstaje aby zebrać informacje w jednym, łatwo dostępnym miejscu 😉 A więc tak – jeśli sprzęgło się ślizga to znaczy że nie jest już w stanie przenieść momentu obrotowego na Read more about Gdy sprzęgło się ślizga – mocniejsze opcje do 9-3 z B207 skrzynie 5-biegowe i 6-biegowe[…]

Tzw. 'pakiet startowy’ po zakupie 9-3 ? :)

Taki tam pakiecik startowy do świeżo zakupionego 9-3 SS 'kolegi kolegi’ 🙂 – przejażdżka 330-konnym widocznie się spodobała Auto trafiło do nas wprost po podjęciu decyzji o jego zakupie, wersja 1.8t 150KM non-BioPower, ze skrzynią FM57, całe szczęście okazało się być w 'sensownej kondycji’ Zaczęliśmy od pomiaru kompresji – wynik 14.5bar na każdym cylindrze więc Read more about Tzw. 'pakiet startowy’ po zakupie 9-3 ? 🙂[…]

Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie

Cześć, Widzę że sporo ludzi szuka informacji na ten temat, więc popełniam drobny wpis w temacie, z własnych doświadczeń 🙂 Możliwe przyczyny wypadania zapłonu: zużyte lub niewłaściwe świece zapłonowe wyeksploatowane cewki zapłonowe, przebicia zaśniedziałe styki cewek i/lub np. wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworów na świece/cewki uszkodzony moduł wykrywający wypadanie zapłonu nieoryginalne cewki (nawet nowe Read more about Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie[…]

Aero z Giżycka – ciąg dalszy => montujemy 16T

Aero z Giżycka – ciąg dalszy 🙂 Z Krzysztofem poznaliśmy się już jakiś czas temu, gdzie główny problem stanowiła instalacja LPG – można poczytać tutaj: https://www.saabtuning.pl/mazurskie-klimaty-aero-krzysztofa-ogledziny-stanu-auta-program-strojenie-lpg/ Ostatnio znowu zaczęło brakować niutka, więc nadszedł czas na kontyunuację modyfikacji, tym razem już ze zmianami w osprzęcie. Autko zostało u nas na kilka dni, wykonane prace to m. Read more about Aero z Giżycka – ciąg dalszy => montujemy 16T[…]