Hej!
Jak wszyscy wiemy… okay, no prawie wszyscy 🙂 softy Hirscha są zablokowane i po odczytaniu softu z ECU okazuje się że nie możemy za wiele..Jest to o tyle istotne że trafiam na ludzi którzy skarżą się, że po założeniu gazu musieli zmienić soft w aucie (bo komuś się nie chciało głowić…) na seryjny bo szarpało i działy się inne cuda spowodowane zapętlaniem wtryskiwaczy i cudowną interpretacją sygnałów przez sterowniki LPG… Choć w sumie.. oficjalnie Hirsch mówi że nie wspierają aut z LPG (kto zgadnie czemu? :)).
Jednak jak się chce to się umie odblokować takie oprogramowanie i chociażby zaprogramować w nim wydajniejsze wtryski, tak jak i w tym przypadku.
Teoretyczny wykres mocy i momentu przed zmianami (2005r, niebieskie wtryskiwacze, GT20), zwróccie uwagę na target lambdę i stopień otwarcia wtryskiwaczy – injector DC
A tutaj już po modzie – czyli wtryskiwacze zielone – znacznie spadło inj DC, ruszona nieco mapa paliwowa (minimalnie zdjęte, ok 0.3 z AFR, bo panieee.. te hirsche to tak przelane że masakra jakaś..). A przy okazji dorzucone symboliczne 10Nm od 5000rpm
Oczywiście dokładność map nie jest perfekcyjna, w praktyce to około 3-5% w jedną lub w drugą, ale kluczowe jest to że – tak z doświadczenia – saaby zapętlają od injector DC na poziomie 90% i więcej. Inna sprawa co się dzieje na mapach stukowych (dolewanie paliwa, majstrowanie zapłonem), ale tak czy siak instalacja 'zielonych’ wtryskiwaczy rozwiązuje problemy szarpania.
A i może skończę początkiem – klient przyjechał na LPG po zamontowaniu wydajniejszych wtrysków (na gazie mógł jechać, bo ECU nie wiedziało że powinno skrócić czasy).
Zaś wraca na benzynie 🙂 (ECU już wie o krótszych czasach, a instalacja gazowa nie – dlatego jadą na gazie mieszanka paliwowa byłaby zbyt uboga) – auto będzie strojone na LPG na AFR w swoich stronach
Pozdrawiam i czekam na:
- wykres z hamowni – obstawiam deklarowane przez Hirscha 310Nm 195KM
- wizytę z TD04 🙂