Wszystkie treści na stronie dotyczą tylko i wyłącznie silnika B207 / Z20NET !!!
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja

Hej!

Jak wszyscy wiemy… okay, no prawie wszyscy 🙂 softy Hirscha są zablokowane i po odczytaniu softu z ECU okazuje się że nie możemy za wiele..Jest to o tyle istotne że trafiam na ludzi którzy skarżą się, że po założeniu gazu musieli zmienić soft w aucie (bo komuś się nie chciało głowić…) na seryjny bo szarpało i działy się inne cuda spowodowane zapętlaniem wtryskiwaczy i cudowną interpretacją sygnałów przez sterowniki LPG… Choć w sumie.. oficjalnie Hirsch mówi że nie wspierają aut z LPG (kto zgadnie czemu? :)).

Jednak jak się chce to się umie odblokować takie oprogramowanie i chociażby zaprogramować w nim wydajniejsze wtryski, tak jak i w tym przypadku.

Teoretyczny wykres mocy i momentu przed zmianami (2005r, niebieskie wtryskiwacze, GT20), zwróccie uwagę na target lambdę i stopień otwarcia wtryskiwaczy – injector DC

A tutaj już po modzie – czyli wtryskiwacze zielone – znacznie spadło inj DC, ruszona nieco mapa paliwowa (minimalnie zdjęte, ok 0.3 z AFR, bo panieee.. te hirsche to tak przelane że masakra jakaś..). A przy okazji dorzucone symboliczne 10Nm od 5000rpm

Oczywiście dokładność map nie jest perfekcyjna, w praktyce to około 3-5% w jedną lub w drugą, ale kluczowe jest to że – tak z doświadczenia – saaby zapętlają od injector DC na poziomie 90% i więcej. Inna sprawa co się dzieje na mapach stukowych (dolewanie paliwa, majstrowanie zapłonem), ale tak czy siak instalacja 'zielonych’ wtryskiwaczy rozwiązuje problemy szarpania.

A i może skończę początkiem – klient przyjechał na LPG po zamontowaniu wydajniejszych wtrysków (na gazie mógł jechać, bo ECU nie wiedziało że powinno skrócić czasy).

Zaś wraca na benzynie 🙂 (ECU już wie o krótszych czasach, a instalacja gazowa nie – dlatego jadą na gazie mieszanka paliwowa byłaby zbyt uboga) – auto będzie strojone na LPG na AFR w swoich stronach

Pozdrawiam i czekam na:

  • wykres z hamowni – obstawiam deklarowane przez Hirscha 310Nm 195KM
  • wizytę z TD04 🙂