Hej, niektórzy pewnie grillują, a my stroimy 🙂
Przedwczoraj odwiedził nas klient już (częściowo) przygotowanym autem celem strojenia i wymiany wtryskiwaczy benzynowych na 525cc.
Została zamontowana turbosprężarka TD04L-16T, downpipe i intercooler 550×230.
No i wszystko byłoby super, gdyby nie wydajność tego intercoolera. Dosłownie w 10 sekund od wciśnięcia pedału w podłogę na 3cim biegu dochodziliśmy z temperatury otoczenia rzędu 17 stopni do 48-51 w dolocie, co w praktyce uniemożliwiało wystrojenie auta.
Przypuszczaliśmy, że to kwestia montażu (zbyt wysoko, zasłaniał go pas przedni), jednak nawet po przeniesieniu na 'dół’ zmiana była minimalna.
Okazało się że ten intercooler waży połowę tego co choćby najtańsze chińskie produkty więc masakra, wydajność seryjnego 'kartonu’ byłaby większa 🙂 no cóż, zdarza się.
Problem rozwiązaliśmy montująć standardowy cooler 550×230 od fmic.pl, różnica znaczna – przy butowaniu dochodzimy do temperatury otoczenia +max 10…15 stopni 🙂 co wreszcie otworzyło drogę do modyfikacji.
Do wymiany była także cewka zapłonowa + świece + do poprawki układ wydechowy = 3″ by TurboWorks (pięknie ryczy), no i niestety uszkodzony zawór DV.
Mieliśmy poprzestać na strojeniu benzyny, ale z uwagi na powyższe auto musiało zostać na 2 dni żeby temat poprowadzić od początku do końca, więc od razu zrobiliśmy także porządek z LPG – parownik ogarniał, ale wtryskiwacze gazowe już nie bardzo, wpadły więc AC W031 BFC – świetne wtryski w bardzo rozsądnej cenie, a następnie wszystko zostało wystrojone na korekty i AFR.
Pisząc tego posta czekam na odbiór auta 🙂 wykres powyżej, 16T daje radę. Jak dla mnie to turbo optymalne do tego silnika.