Hej!
Ciężkie czasy nastały, ludzie bez rozumu, telefony bez portu jack… 🙂 Jakiś czas temu zmuszony zostałem do zmiany smartfona na takowy, a nie ukrywam że jestem raczej przyzwyczajony do spotify i podobnych serwisów..
Także na początku nie było łatwo, jednak po chwili researchu znalazłem rozwiązanie – dla przedliftowych aut. Co ciekawe jakość dźwięku jest naprawdę przyzwoita 🙂
https://allegro.pl/oferta/adapter-modul-bluetooth-aux-zafira-astra-h-cd-cdc-9272840900
Jest to adapterek analogiczny do opisywanego wcześniej, tyle że w wersji bezprzewodowej – bluetooth. Sam moduł wymaga oczywiście zasilania, które chyba najbezpieczniej (w przypadku tego typu bajerów..) podłączać pod 'plus po zapłonie’.
Raczej nie ryzykowałbym pozostawiania tego ustrojstwa włączonego na stałe 🙂
Jest jeszcze jedna opcja – zasilanie po włączeniu samego radia (ICMa), jednak mimo poszukiwań nie byłem w stanie takowego znaleźć, wiem o kilku punktach gdzie pojawia się ok 6v, dałoby się zrobić poprzez przekaźnik, jednak wykorzystajmy prostszą opcję 😉
Jak zamontować?
Nie będę opisywał czegoś dwukrotnie, więc zaczynamy od demontażu panelu wentylacji i dalej standardowo – jak w poprzedniej instrukcji:
Punkt wpięcia w fabrycznej kostce:
Z tą tylko różnicą że zamiast przeprowadzać wtyczkę jack musimy wysunąć popielniczkę (lub półkę zamiast popielniczki – co kto ma ;)) i wpiąć zasilanie modułu o tu:
oczywiście czerwony do czerwonego, czarny do czarnego.
Kable powinniśmy albo dolutować albo 'doczepić’ poprzez jakąkolwiek złączkę do tego typu rzeczy i zabezpieczyć (zaizolować).
Potem składamy wszystko w odwrotnej kolejności, przekręcamy kluczyk na 'ON’ i szukamy urządzenia bluetooth; parujemy.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak:
Voila! 🙂
Kamilu, a jakaś opcja żeby wpiąć się zasilaniem pod coś co dostaje prąd w pozycji off kluczyka albo razem z radiem? Możliwe, że byłaby opcja wpiąć się gdzieś pod blokadę kierownicy, która zostaje zwolniona po włożeniu kluczyka, ale bez zapłonu. Pozdrawiam