Hej, tym razem będzie o aucie Patryka, które zostało zmodyfikowane przy okazji poprzedniej 'objazdówki’, jak dobrze pamiętam w Tarnowie 🙂
Seryjnie 1.8t B207E 240Nm 150KM z LPG na sterowniku STAG 300
Modyfikacja: stg1 310Nm 200KM, wtryskiwacze szare (na seryjnych niebieskich auto pętliło i cięzko było wystroić gaz), i kilka innych zmian jak np. rekalibracja pedału gazu aby jeździło się przyjemniej – lepsza/szybsza reakcja.
Poprzednia firma zrobiła program tzw. gotowca, był bezpieczny, ale miał słaba górę i potwornie pętlił (co m.in wynikało z faktu iż fabrycznie montowano w tej wersji niezbyt wydajne wtryskiwacze, nie do przeskoczenia). Zaowocowało to problemami z wystrojeniem instalacji LPG na wysokich obrotach.
Po montażu szarych wtryskiwaczy – z polifta – czasy wtrysku skróciły się z ok 24-25ms do poziomu 17-18ms przy maksymalnym obciążeniu, co pozostawia jeszcze zapas na dodatkowe 30-40KM bez zapętleń, zachowując bezpieczny AFR w granicach 12.0-12.4 pod koniec obrotomierza.
Przy okazji mapowania instalacja gazowa została dostrojona na sondę i korekty paliwowe (STFT/LTFT). Malutki garrett GT20 przy tym lekkim, bezpiecznym programie utrzymywał ciśnienie doładowania na poziomie ok. 0,9bar, co na okolicznej hamowni dało taki wynik:
Poza wykresem dostałem także zdjęcie saabika jeszcze z etapu polerowania, aktualnie czeka na przyciemnienie szyb, podobno będzie ładniejszy..
Pozdrawiam i dziękuję, Zapraszam po więcej – z większym turbo 🙂